Investiţie de 3,5 milioane de dolari în terminalul petrolier din Marea Neagră

09 Noi 2015

09.11 terminalKMG International a investit 3,5 milioane dolari în terminalul petrolier din Marea Neagră, prin intermediul societăţii Midia Marine Terminal, informează, luni, compania.
“Proiectul a vizat înlocuirea întregului sistem flexibil de transfer al ţiţeiului de la navele petroliere către parcul de rezervoare al rafinăriei Petromidia. Lucrările de mentenanţă capitale obligatorii menţin terminalul maritim în condiţii optime de siguranţă şi performanţă. De asemenea, investiţia asigură menţinerea la un nivel maxim de protecţie a mediului marin. La fiecare 2 ani, investim circa 200.000 dolari, la 4 ani circa 1,4 milioane dolari, iar la fiecare 8 ani circa 3 milioane dolari pentru aceste lucrări”, a declarat directorul general al companiei Midia Marine Terminal, Ioan Taus.


Înlocuirea sistemului de furtune flexibile a implicat şase ambarcaţiuni şi 20 de scafandri care au lucrat 24/24 timp de 16 zile. Proiectul a fost realizat cu participarea companiei Rominserv, contractorul general al KMG International, pentru aprovizionarea furtunelor şi lucrările efectuate pe uscat.
Potrivit unui comunicat al companiei, sistemul de furtune flexibile al terminalului petrolier offshore din Marea Neagră este format din două şiruri de furtune din cauciuc ranforsat cu spirală metalică, având o greutate cuprinsă între 3,5 şi 5 tone, prevăzute cu dublă carcasă special concepută pentru protejarea mediului marin, în caz de avarie. Acest sistem are în componenţă două şiruri de furtune plutitoare cu lungimi de aproximativ 270 metri fiecare şi două şiruri de furtune submarine, garantate la o presiune de 19 bari, fiind construite în conformitate cu standardele internaţionale, dar ţinând cont şi de condiţiile hidro - meteo specifice din zona în care este amplasat, 9 km est faţă de portul Midia Năvodari, informează KMG International.
Documentul precizează că durata de viaţă în serviciu a acestor furtune este de 2 ani doar pentru cele plutitoare care funcţionează în condiţii de mare stres, de 4 ani pentru furtunele submarine şi de 8 ani pentru celelalte furtune de transfer.
“Ansamblul de furtune al terminalului petrolier offshore de la Midia valorează circa 3 milioane dolari. Compania Midia Marine Terminal şi-a mărit şi flota navală în 2015, operând în prezent 3 remorchere - Tirreno, pavilion Italia de 70 tbp (tons bollard pull - unitate de măsură pentru puterea unei nave - n. r.), pentru asistenţă la manevra tancurilor petroliere de 150.000 tdw (tona deadweight - unitate de măsură pentru capacitatea de încărcare - n. r.); Bucureşti şi Astana, ambele sub pavilion România de 50 tbp, pentru manevre furtune, mentenanţă şi lucrări offshore, suport scufundări dar şi asistenţă a navelor aflate în manevră în portul Midia. De asemenea, flota MMT cuprinde o pilotină de 9,5 metri lungime şi 500 CP şi două şalupe de lucru”, se precizează în comunicat.
Prin intermediul terminalului petrolier din largul Mării Negre au fost descărcate peste 23 milioane tone de ţiţei de la începutul anului 2009 până în septembrie 2015 şi au fost operate în siguranţă 276 de nave. Terminalul a rezistat fără avarii, în condiţii de frig sever şi la furtuni violente cu valuri care au depăşit 8 metri în zona acestuia, fiind proiectat să funcţioneze o perioadă de minimum 25 de ani.
“În prezent, terminalul asigură necesarul de ţiţei al rafinăriei Petromidia - cea mai mare unitate de profil din România, care a prelucrat în anul 2015 cantitatea record de 5 milioane tone de ţiţei de la punerea în funcţiune (1979), atingând, astfel, capacitatea maximă de producţie. Cu o capacitate proiectată de transfer de 24 de milioane tone pe an, terminalul petrolier poate primi nave de până la 160.000 tdw. Operarea prin terminal scade distanţa cu aproximativ 33 de kilometri faţă de traseul prin portul Constanţa şi permite realizarea unor reduceri de circa 7 dolari/tonă a costurilor de aprovizionare cu ţiţei. Astfel, investiţia de 100 de milioane dolari pentru realizarea terminalului petrolier a fost amortizată în doar 5 ani de la punerea lui în funcţiune”, mai spune KMG International.
Prin Midia Marine Terminal este asigurată prezenţa KazMunayGas în arcul geografic ce uneşte zona Mării Caspice (Kazakhstan, Georgia) şi a Mării Negre (Ucraina, Moldova, România, Bulgaria) cu Europa Occidentală (Franţa şi Spania). La nivel european, KMG International deţine peste 1.000 de puncte de alimentare cu carburanţi în România, Republica Moldova, Bulgaria, Franţa, Spania, Georgia. Grupul operează două rafinării - Petromidia Năvodari şi Vega Ploieşti.

O asemenea imagine mai rar! Un spectacol pe cât de fascinant, pe atât de înspăimântător! O furtună cu tunete și fulgere ...
Placinta cu ceapa, dupa reteta lui Radu Anton Roman, este un preparat usor de pregatit, gustos si numai bun de servit potrivit in ziua de ...
Toată lumea iubește iluziile optice! Lumea este plină de iluzii optice și lucrurile nu sunt întotdeauna așa cum apar. Deși ...
Tutankhamon a fost un faraon egiptean care a fost îngropat într-un mormânt plin de artefacte de aur în Valea Regilor. ...
Top 10

ARHIVA DE ŞTIRI

Mai 2017
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

ULTIMELE ŞTIRI

Petre Daea: Sectorul irigațiilor, o prioritate pentru agricultura românească

Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Petre DAEA, s-a ...

Motocicliștii construiesc case pentru nevoiași în Cumpăna

De foarte multe ori, arătăm cu degetul, revoltați către lucrurile care nu sunt ...

Începe Concursul Internaţional de Vinuri Bucureşti 2017

 

In perioada 25 - 28 mai , la ARCUB – Centrul Cultural al ...

Produsele neagricole cu valoare adăugată primesc sprijin financiar

 

Agenția Pentru Finanțarea Investițiilor Rurale a selectat până ...

Roșiile românești, sigure pentru consum

 

Producătorii agricoli români susţinuţi prin programul de sprijin ...

Scenă deschisă de Ziua copilului la Sala Radio

De Ziua copilului, Orchestra Naţională Radio propune copiilor, părinţilor şi ...

Botoşaniul ar putea fi primul judeţ cu două produse cu identitate geografică protejată în UE

 

Botoşaniul ar putea fi primul judeţ din România cu două produse ...

Prima cultură de rabarbură din România, la Nadeş

 

Unicul producător de rabarbură în cultură organizată din ...

Incendiu devastator, la o fermă arădeană. Cum a salvat proprietarul animalele

Un incendiu de proporții a distrus aproape în totalitate o fermă din ...

Legea care combata risipa alimentară a intrat în vigoare

De pe 21 mai, intră în vigoare legea menită să combată risipa alimentară. ...

Loto 6/49 din 21 mai 2017. Care sunt numerele câștigătoare

LOTO 6/49 21 mai 2017. Loteria Română a organizat noi trageri LOTO ...

Vara va fi „altfel” pentru copii și tineri, în taberele de la Sângeorz-Băi

În această vară, asociațiile de tineret de la cele trei protopopiate ...

Creștinii îi sărbătoresc astăzi pe Sfinţii Constantin şi Elena

Creştinii ortodocşi şi greco catolici îi sărbătoresc astăzi pe Sfinţii ...

”Întâmplări din Ținutul Buzăului” la Muzeul Țăranului Român

 

Muzeul Național al Țăranului Român vă așteaptă joi, 25 mai 2017, ...

Ministrul Agriculturii se întâlnește sâmbătă cu fermierii din județul Satu Mare

Ministrul Agriculturii Petre Daea se va afla sâmbătă, 20 mai, în ...