Oradea va avea primul terminal intermodal feroviar-rutier din ţară

20 Noi 2015

terminalOradea este primul oraş din ţară care va avea un terminal intermodal - un centru logistic feroviar-rutier pe o suprafaţă de 15 hectare - după ce a obţinut o finanţare europeană pentru realizarea documentaţiei tehnico-economice.


"Acest terminal are rolul de a crea posibilitatea ca TIR-urile cu mărfuri ce pleacă din Oradea sau sunt aduse în oraş să poată să îşi transbordeze în condiţiile cele mai bune containerele pe calea ferată," a declarat, în conferinţă de presă, primarul Ilie Bolojan.
Managerul de proiect Delia Ungur a subliniat că Primăria Oradea este singura care a obţinut finanţare pentru demararea acestui amplu proiect după ce nouă municipii din ţară care au depus cereri de finanţare pentru realizarea de terminale intermodale.
"Prin POS Transport 2007-2013 au existat trei milioane de euro disponibili pentru finanţarea studiilor tehnice în nouă municipii din România, pentru realizarea terminalului intermodal. Doar Oradea a reuşit semnarea acestui contract, în valoare de 300.000 de euro," a declarat Delia Ungur.
Obţinerea acestei sume - pentru care s-a aplicat în decembrie 2014 - permite primăriei să întocmească studiile de piaţă, de impact, de fezabilitate, proiectul tehnic etc, după care, la începutul anului 2016, se va depune proiectul pentru construcţia efectivă a proiectului de anvergură, în valoare estimată de 10 milioane de euro, care va fi finanţată în perioada următoare.
"Din discuţiile purtate la Autoritatea de Management de la Programul Operaţional pentru Infrastructură Mare (POIM), vom putea depune acest proiect imediat, în ianuarie 2016, când se va deschide această axă, şi fiind singurul dintre cele nouă oraşe care avem toată documentaţia terminată teoretic avem şanse foarte mari să finalizăm acest proiect, după regula primul venit, primul servit. Sperăm ca din vara anului 2016 să înceapă lucrările şi în doi ani să fie gata", a declarat, în conferinţă de presă, primarul Ilie Bolojan.
Terminalul intermodal va fi construit în zona gării CFR din Episcopia Bihor, unde se vor realiza trei linii de căi ferate cu platforme betonate de încărcare-descărcare a mărfii, spaţii de depozitare pentru mărfuri, macarale, locuri de parcare pentru tiruri, clădiri administrative şi o zonă de servicii pentru agenţii economici.
Acest terminal va fi conectat printr-un drum municipal la E60, precum şi cu zona industrială a oraşului, fiind în vecinătatea a trei parcuri industriale (două deţinute de municipiul Oradea şi unul aparţinând de localitatea Borş) şi a celor mai mari companii din zonă.
Documentaţia tehnico-economică va fi realizată de o asociere de trei firme specializate în construcţii feroviare pentru suma de 1.421.400 de lei, din care contribuţia Uniunii Europene este de 1.208.190 lei, a Guvernului României este de 184.782 lei şi a Primăriei Oradea este de 28.428 lei.
Potrivit Deliei Ungur, România va primi aproape 9,5 miliarde de euro prin intermediul Programului Operaţional pentru Infrastructură Mare al României (POIM) - perioada 2014-2020, adoptat de Comisia Europeană, pentru investiţii în proiecte de mediu, energie şi transporturi. Prin Master Planul General de Transport, în perioada 2014-2020 se vor finanţa zece terminale intermodale, suma alocată fiind de aproximativ 280 de milioane de euro.

Specialiștii Universității din Colorado au elaborat un model detaliat al schimbărilor care se vor produce pe Pământ, simulare care a ...
O mâncare autentică românească, ostropelul de pui este atât de gustos servit alături de o mămăliguță caldă. Încearcă și ...
Ce se întâmplă cu noi când murim? Există doar un grup de oameni care știu cu adevărat ce se întâmplă ...
O scuză pentru a cumpăra o pereche de pantofi noi? Se pare că, purtând tocuri înalte la ținuta aleasă pentru o iesire la distracția ...
Top 10

ARHIVA DE ŞTIRI

Noiembrie 2015
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

ULTIMELE ŞTIRI

Veste bună pentru turiștii care vizitează România

 

De azi, turiștii au din nou acces la Cetatea lui Vlad Țepeș din județul ...

Ghidul solicitantului privind cadastrul – în consultare publică

 

Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional (POR) a ...

Festivalul Săptămâna Haferland

 

Cea de-a cincea ediție a Săptămânii Haferland, cel mai mare ...

DJ 108 A din Sălaj, modernizat cu fonduri europene

 

Drumul județean 108A va fi modernizat printr-un proiect cu finanțare ...

10 Sfaturi pentru a identifica produsele contrafăcute pe Internet

Cu toate că au vizat inițial piața de lux, produsele contrafăcute au atins ...

Sprijinul acordat beneficiarilor programului de tomate cultivate în spații protejate continuă

Toți cei care doresc să beneficieze de sprijin, în cadrul programului de ...

Primul festival al kurtosului și Picnic Ozosep cu produse tradiționale, la Mogoșoaia

La finalul acestei săptămâni, gusturile specifice ale mâncărurilor ...

Târgul de Sfinții Apostoli Petru și Pavel va începe mâine la Muzeul Satului

Muzeul Național al Satului ”Dimitrie Gusti” vă invită ...

La final de săptămână toți ieșenii vor îmbrăca ia românească

Peste 10.000 de ieşeni sunt aşteptaţi în faţa Palatului Culturii ...

Vernisajul expoziţiei Portrete comice. Istoria în caricatură

Muzeul Naţional Cotroceni vă invită să participaţi la vernisajul expoziţiei ...

Roșiile românești sunt sigure pentru consum!

Producătorii agricoli români susţinuţi prin programul de sprijin ...

„Vara pe uliță”, tabăra de la care niciun copil nu trebuie să lipsească

A sosit vacanța mare! Se apropie deschiderea Taberei de creație „Vara pe ...

AFIR a publicat Ghidului solicitantului pentru investiții în procesarea produselor pomicole

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale a publicat pe pagina de ...

Muzeul Satului își așteaptă vizitatorii „la porțile soarelui”

Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” informează ...

Program educaţional de vacanţă la Complexul Astronomic Baia Mare

 

Complexul Astronomic Baia Mare va demara pe durata vacanţei de vară un ...