-

Statul nu a investit un leu în programul "Alege Oaia"

Statul nu a investit un leu în programul "Alege Oaia", însă a investit preocupare entuziasm, dăruire şi determinare, pentru promovarea consumului de produse agroalimentare realizate în România.

"Statul nu a investit un leu în acest program (Alege oaia, n.r.). A investit însă preocupare, entuziasm, dăruire, determinare, într-un cuvânt: efort uman. Şi merită să investim indiferent cât efort facem şi indiferent unde ne vom deplasa. Vom fi în ţară peste tot acolo unde reuşim şi trebuie să reuşim, propunându-ne un obiectiv clar de promovare a consumului de produse agroalimentare realizate în România", a spus Daea, la lansarea parteneriatului între Kaufland România şi Cooperativa Agricolă "Ţara Mea" prin care vor fi disponibile la vânzare 12 produse din carne de oaie.

Acesta a precizat că preţurile produselor din carne de oaie sunt diferite în funcţie de sortiment, iar ele vor fi dictate de piaţă.

"Preţurile produselor din carne de oaie sunt diferite în funcţie de sortiment şi bănuiesc (...) aşa cum a fost şi la carnea de porc, unde s-a observat deja o scădere (...) preţul se va aşeza şi va fi cel pe care îl va dicta piaţa. Evident dacă se va observa un preţ care escaladează un anumit nivel, cu siguranţă comercianţii şi producătorii deopotrivă vor analiza acest lucru şi se vor replia în funcţie de piaţă", a precizat Daea.

Ministrul a subliniat că îşi doreşte să fie prezent tot în această reţea de magazine pentru prezentarea legumelor şi fructelor româneşti.

"Sper să fiu tot aici, la Kaufland, să dăm drumul la programe care înseamnă prezentarea legumelor româneşti, a fructelor româneşti, pentru că sunt două lucruri extrem de importante pentru noi toţi, iar pentru Ministerul Agriculturii este obiectiv fundamental şi anume acela de a realiza producţii de bună calitate şi apoi de a le promova şi de a le valorifica. Fermierul, producătorul, indiferent de mărime, indiferent de distanţa de magazin, unde se prezintă pe raft produsul respectiv, trebuie să aibă posibilitatea să valorifice asemenea produse, pentru a putea câştiga, dar şi pentru a aproviziona ritmic aceste magazine, cu produse de bună calitate, în folosul consumatorului" a spus ministrul.

Şeful MADR a transmis partenerilor din acest program să urmărească "câştigul, nu lăcomia, pentru că piaţa aşteaptă o atitudine civilizată".

"Vă rog, stimaţi parteneri să urmărim câştigul, nu lăcomia, să urmăm câştigul pe fiecare etapă de producţie şi de activitate. De asemenea, să urmărim seriozitatea în program, să fim parteneri demni pentru reuşită şi demni în comportament, pentru că piaţa aşteaptă o atitudine civilizată şi aşteaptă o aprovizionare ritmică şi la un preţ convenabil", a transmis Daea celor prezenţi la eveniment.

MADR, Kaufland România şi Cooperativa Agricolă 'Ţara Mea' au încheiat vineri un parteneriat în cadrul programului "Alege oaia" prin care 12 produse din carne de oaie, marca "Ţara Mea" sunt disponibile la vânzare începând de vineri în magazinele Kaufland.

Toate cele trei federaţii de oieri din România şi 10 asociaţii au semnat parteneriatul cu Cooperativa "Ţara mea", reprezentând 93% din producţia românească de carne de oaie. Cooperativa îşi propune să livreze pe parcursul unui an carne de oaie în valoare de 9 milioane de euro.

În prezent produsele sunt pe rafturile magazinului Kaufland din Barbu Văcărescu, dar în câteva zile vor fi şi în alte 72 de magazine din ţară şi ulterior în toată reţeaua.

Sursa: AGERPRES