-

În România, 39% dintre tinerii sub 35 de ani doresc să-şi pornească propria afacere

În România, 39% dintre tinerii sub 35 de ani doresc să-şi pornească propria afacere. Este concluzia unui studiu ce utilizează indicele care măsoară dorinţa de a iniţia o afacere proprie.

Studiu este realizat de Amway Global în 44 de ţări.

Acest scor urmează trendul european şi pe cel mondial. La polul opus se află generaţia de peste 50 de ani din rândul căreia doar 12 procente doresc să devină antreprenori.

Cercetarea relevă că 43 la sută dintre românii intervievaţi spun că nu ar renunţa la visul lor de a-şi deschide o afacere, în ciuda presiunii sociale.

Profesor doctor Carmen Păunescu, specialist al studiului în România şi profesor de antreprenoriat la Academiei de Studii Economice, spune că, atât tinerii cât şi adulţii, ar trebui încurajaţi să pornească o afacere: „Tinerii din această grupă de vârstă sub 35 de ani este clar că au mult mai mare apetenţă pentru a îmbrăţişa activitatea antreprenorială faţă de alte grupe de vârstă.

Trebuie stimulaţi, încurajaţi. Din ceea ce am observat noi, încurajarea aceasta se poate face fie prin asigurarea accesului la tehnologia necesară, care este online, aplicaţii mobile, facilităţi privind utilizarea reţelelor sociale sau accesarea diverselor instrumente de marketing online. Pe de altă parte, rămâne populaţia adultă, populaţia peste 50 de ani.

Ceea ce le lipseşte, poate, este faptul că nu au suficientă încredere în potenţialul lor de conducere, de lidership”.

Ioana Enache, general Manager Amway România, Bulgaria şi Grecia, a declarat că încurajează antreprenoriatul care aduce un plus de siguranţă financiară şi creşte nivelul de competitivitate al populaţiei.

RADOR

Articole înrudite