-

Lovitură de proporţii pe piaţa auto. Maşinile pe benzină şi motorină, în pericol?

În ultimul deceniu, Uniunea Europeană a pus gând rău maşinilor cu motoare diesel sau pe benzină, care au devenit principalele ţinte ale poluarii globale cu dioxid carbon.

În acest context, campaniile de reorientare a marilor producători şi a consumatorilor finali către zona automobilelor electrice, începute acum câţiva ani, s-au transformat în prezent în ameninţări şi amenzi usturătoare la adresa marilor giganţi auto.

Primii vizaţi sunt producătorii auto Volkswagen şi Fiat Chrysler (FCA) care se vor confrunta cu amenzi imense, dacă nu vor reuşi să îndeplinească ţintele UE privind emisiile stabilite pentru 2021.

Guvernul de la Berlin şi producătorii auto germani au încheiat un acord privind măsurile de reducere a poluării provenite de la maşinile diesel mai vechi, oferind proprietarilor de vehicule care îndeplinesc standardele privind emisiile Euro 4, precum şi celor care deţin unele modele care îndeplinesc standardele privind emisiile Euro 5, posibilitatea de a-şi schimba automobilele cu unele noi.

Măsura luată nu a fost însă suficientă pentru a rezolva problema reducerii emisiilor de dioxid de carbon şi nu a mulţumit UE, care susţine că singura soluţie fiabilă pentru protejarea mediului înconjurător este renunţarea în masă la maşinile tradiţionale şi înlocuirea acestora cu maşinile electrice.

Un studiu realizat de Alix Partners arată cât de dificil este pentru producătorii auto să îndeplinească reglementările europene care prevăd reducerea emisiilor automobilelor pentru pasageri la 95 de grame de CO2 per kilometru până în 2021. AlixPartners estimează mărimea potenţialelor amenzi pe baza nivelului emisiilor raportate de producătorii auto la finalul lui 2017. De atunci, majoritatea şi-au redus emisiile de CO2 prin vânzări mai ridicate de vehicule electrice şi hibride.

Volkswagen a anunţat că intenţionează să îndeplinească reglementările din Europa, în timp ce Fiat Chrysler susţine că va apela la cea mai ieftină opţiune pentru respectarea acestor reglementări, o măsură care ar putea include plata amenzilor.

Volvo şi Toyota sunt singurii mari producători auto care nu se vor confrunta cu amenzi şi ar putea vinde surplusul lor de credite de emisii de CO2 altor grupuri auto, arată studiul AlixPartners.

Conform acestuia, cea mai mare amendă se va aplica grupului german Volkswagen deoarece are cea mai mare cotă de piaţă din Europa. Pentru a îndeplini normele UE, VW vrea să lanseze producţia de masă a vehiculelor electrice în 2020.

Astfel, la nivel mondial, industria auto va trebui să facă faţă acestui "cataclism" impus de UE şi să îşi schimbe din temelii politicile comerciale. Chiar şi marii porducători germani de automobile vor trebui să se obişnuiască cu ideea că era maşinior tradiţionale, pe benzină şi motorină va apune în curând, făcând loc maşinilor electrice.

Foto: Pixabay

Citește mai mult despre stil de viațăsfatul medicului și idei practice.

Vezi și Nodulii tiroidieni și cancerul. Ce trebuie să știi

Articole înrudite