-

Ce trebuie să mâncăm în funcție de vârstă

Lista cu alimentele pe care ar trebui să le consumăm în funcție de vârsta noastră este îndeajuns de amplă pentru a satisface orice preferință culinară.

Alimentele ce ar trebui consumate cât mai des la fiecare vârstă în parte cuprind toate recomandările nutriționiștilor pentru o dietă sănătoasă, precum legume, fructe, fructe oleaginoase și cereale.

La 20 de ani - alimente care conțin fier, calciu, vitamina B, potasiu. Mai exact, carne, legume, nuci, tofu, broccoli, suc de portocale, legume verzi, sparanghel, varză de Bruxelles, spanac, banane, avocado, cartofi.

La 30 de ani - grăsimi monosaturate - alune, arahide, migdale, ulei de măsline.

La 40 de ani - proteine, vitaminele C și E - fructe de pădure, citrice, broccoli, nuci, semințe.

La 50 de ani - licopen, grăsimi sănătoase și luteină - roșii preparate termic și alimente pe bază de tomate, precum și avocado, ulei de măsline și nuci. De asemenea, morcovii, gălbenușul de ou, spanacul și kale sunt surse bune de luteină.

La 60 de ani – fibre - cereale integrale, fasole, ovăz și multă apă.

La 70 de ani - vitaminele B6 și B12 - carne de pui, cartofi, fructe, ouă, lapte și brânză.

La 80 de ani - o alimentație cât mai sănătoasă – discutați cu medicul dumneavoastră pentru a stabili o dietă potrivită.

Sursa: stiripesurse.ro
Sursa Foto: mediastiri.ro

Articole înrudite