-

Pentru construcţia lotului Nuşfalău - Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania au fost înregistrate cinci oferte.

În lungime de 13,5 kilometri, execuţia acestui sector a fost evaluată la aproape 400 de milioane de lei. Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, la analiza ofertelor se va ţine cont şi de perioada de garanţie pe care firmele interesate o propun. Prin caietul de sarcini a fost impusă o garanţie care poate varia între cinci şi zece ani.
Termenul de execuţie al tronsonului Nuşfalău - Suplacu de Barcău este de 24 de luni, din care 6 luni proiectarea şi 18 luni construcţia efectivă.
CNAIR a stabilit termenul de depunere a ofertelor şi pentru tronsonul Zimbor - Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania. Pentru această secţiune în lungime de 12 kilometri se pot depune oferte până în 25 martie, contractul fiind evaluat la 730 de milioane de lei.
Şi sectorul Nădăşelu - Zimbor, în lungime de 30 de kilometri, urmează să fie scos la licitaţie, imediat după ce Autoritatea Naţională de Achiziţii Publice va valida documentaţia propusă de CNAIR. Construcţia acestui sector al autostrăzii a fost evaluată la 1,45 de miliarde de lei. Întreaga porţiune din Autostrada Transilvania, cuprinsă între Suplacu de Barcău şi Nădăşelu, se realizează din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Pentru acest tronson, împărţit în cinci sectoare, CNAIR a lansat licitaţia la începutul anului trecut. Stabilirea termenelor de depunere a ofertelor a fost întârziată din cauză că reprezentanţii companiei au trebuit să răspundă clarificărilor venite de la posibilii ofertanţi.
Între Suplacu de Barcău si Nuşfalău mai rămân alti 41 de kilometri, care formeaza secţiunile Nuşfalău - Zalău şi Zalău - Zimbor pentru care Compania nu a anunţat deocamdată când vor avea loc licitaţiile. Acest sector include şi tunelul pe sub Meseş, lung de aproape 2,5 kilometri, care va fi licitat separat, cel mai probabil în vara acestui an.

RADOR
Foto: Pixabay