-

Reformarea, eficientizarea şi digitalizarea ANAF reprezintă priorităţile momentului în domeniul fiscal.

Aceasta este poziția afirmată de majoritatea reprezentanţilor mediului de afaceri, prezenţi astăzi la Conferinţa anuală de taxe a PricewaterhouseCoopers România. Dintre cele 14 proiecte majore cuprinse în strategia de informatizare a instituţiei, în acest an vor fi puse în aplicare patru, spune preşedintele ANAF, Mirela Călugăreanu: „Unul deja a fost finalizat şi funcţionează începând cu 10 februarie. Este un element de back office, dar foarte important pentru noi. Am reuşit să realizăm transferul electronic al deciziilor de impunere din aplicaţia Phoenix în programul SIAC. Asta va însemna o degrevare a personalului din partea de gestiune declaraţii de aceste procese care se făceau manual şi este un element important care ajută atât administraţia fiscală, dar şi contribuabilii. De asemenea, un alt proiect în domeniul digitalizării ANAF care va funcţiona în curând este cel al opririi electronice; începând cu luna martie veţi vedeas un progres din acest punct de vedere. Un alt proiect care va fi implementat tot în cursul acestui an este interconectarea caselor de marcat. Un alt proiect este NOES-ul, adică implementarea unui nivel operativ în procesul de executare silită”.
Preşedintele ANAF a anunţat, totodată, că, până la finalul lunii viitoare, va fi finalizat un proiect ce va reglementa o noua procedură privind rambursarea TVA.

RADOR
Foto: Pixabay