-

JURNALUL.RO Petreci mult timp pe scaun? Sfaturi pentru a nu suprasolicita coloana

Suferi de dureri de spate? Știi cum a început? Acestea sunt câteva întrebări la care trebuie să vă gândiți tot timpul. Durerile de spate sunt foarte frecvente la toți lucrătorii de la birou, chiar la vârsta de 25 de ani. Menținerea unei coloane vertebrale sănătoase este vitală pentru sănătatea și bunăstarea dumneavoastră. Putem ajuta la ameliorarea disconfortului și a durerii, astfel încât să puteți avea o stare de sănătate mai bună. Cu toate acestea, utilizarea regulată a unui program de auto-îngrijire de către dvs., se poate dovedi a fi una dintre cele mai bune abordări pentru menținerea coloanei vertebrale sănătoase și fără durere și disconfort.

Coloana vertebrală are un design anatomic unic, oferind flexibilitate, echilibru, suport structural și o conductă protectoare pentru coloana vertebrală și nervii care transportă mesaje între creier și restul corpului. Cu o coloană vertebrală sănătoasă, vă puteți întinde, îndoi și răsuci fără prea multă gânduri sau durere.

Chiar dacă aveți probleme cronice ale coloanei vertebrale sau afecțiuni subiacente, cum ar fi artrita, osteoporoza sau leziunile discului, puteți desfășura activități mai ușoare prin practicarea măsurilor de auto-îngrijire de bază. Cu o îngrijire adecvată și un program de exerciții consecvente, puteți experimenta o funcție îmbunătățită a coloanei în viața de zi cu zi. (PM)

Coloana vertebrală este un subansamblu foarte solicitat al organismului. Ea preia greutatea omului, înlesneşte mişcările de toate felurile, asupra ei apasă mereu forţe diverse. Astfel că trebuie să existe preocuparea permanentă de a menaja coloana.

Cei care spun că e momentul să se relaxeze şi se referă la odihna în şezut uită că şederea pe scaun înseamnă şi ea o solicitare a coloanei vertebrale. De unde şi sfaturile medicilor privind poziţia pe scaun pentru a diminua forţele ce sunt preluate de vertebre. Medicina lansează o povaţă: trebuie să ridici unul din picioare ceva mai sus decât celălalt picior. Şi asta pentru a descărca forţele de pe coloană.

Până la a detaila acest subiect, să arătăm că ridicarea picioarelor pe birou este chiar benevenită pentru coloană. Dar nu numai diminuarea presiunii forţelor pe vertebre pledează pentru statul cu picioarele sus pe birou, ci şi irigarea mai bună cu sânge a trunchiului superior.

Circulă mai sprinten sângele spre creier, se mută zestrea de sânge din picioare.

CITESTE CONTINUAREA PE JURNALUL.RO

Articole înrudite