-

Ce să mănânci când suferi de carență de vitamina A

Vitamina A este o vitamină solubilă în grăsimi, derivată din carotenoide și retinoizi. Deși forma ușoară de carență de vitamina A nu are simptome vizibile, ea poate provoca oboseală. Însă formele severe conduc la un risc crescut de infecții la nivelul gâtului și toracelui, infertilitate, vedere slabă și piele uscată. Dacă și tu suferi de deficit de vitamina A, iată ce alimente ar trebui să incluzi în dietă:

Pește

Aportul zilnic necesar de vitamina A poate fi luat din pește. Așadar, începe să incluzi în dietă peștele. De exemplu, somonul este foarte sănătos și bogat în vitamina A. În plus, uleiul de ficat de pește este recomandat persoanelor care suferă de carență de vitamina A.

Roșie

Bogată în antioxidanți și vitamine, roșia oferă 20% din necesarul zilnic de vitamina A. În plus, această legumă conține licopen, un antioxidant care împiedică dezvoltarea celulelor cancerigene. Include roșia în dieta zilnică.

Ardei gras (roșu)

Culoarea roșie a ardeiului gras este motivul pentru care această legumă este foarte sănătoasă. În plus, ardeiul gras este bogat în carotenoizi, are proprietăți antioxidante și este foarte gustos. Începe să incluzi în alimentație ardeiul gras.

Descoperă ce alte alimente conțin vitamina A pe clickpentrufemei.ro.

Articole înrudite