-

Cum să scapi de stările de rău din timpul sarcinii

Greața în timpul sarcinii este de obicei printre cele mai experimentate simptome ale femeilor însărcinate. Până la 70% dintre mamele "în așteptare" suferă de simptome de greață la un moment dat în timpul sarcinii.

Nu numai că este cunoscut faptul că este unul dintre primele semne de sarcină, dar este un simptom care este comun pe parcursul primului trimestru, și uneori chiar mai mult.

În timp ce greața este cu siguranță un sentiment incomod, vestea bună este că nu este dăunătoare pentru tine sau copilul tău și este adesea percepută ca o indicație a unei sarcini sănătoase.

"Boala de dimineață" este un termen înșelător. Pentru unele femei gravide, greața se agravează dimineața și se înrăutățește pe parcursul zilei. Dar condiția se poate întâmpla oricând și, pentru multe femei, durează toată ziua.

Intensitatea simptomelor poate varia, de asemenea, de la femeie la femeie.

Până la trei sferturi dintre femeile gravide au cel puțin greață sau vărsături în timpul primului trimestru, iar aproximativ jumătate au doar vărsături. (PM)

Sarcina este o experienţă mirifică, însă este umbrită de greţurile de gravidă. În prima lună de sarcină, între 50 şi 80% dintre femei se confruntă cu greţurile de dimineaţă, ameţeală, stări de vomă, dureri de cap, etc.

De obicei greţurile la gravide apar în primul trimestru de sarcină (săptămânile 4-6), iar unele dintre femei scapă de ele abia după săptămâna a 14-a de sarcină.

Deşi nu se cunoaşte încă ce provoacă greţurile gravidelor, se pare că printre factorii declanşatori se numără sensibilitatea crescută, ridicarea nivelului de progesteron şi încetinirea digestiei.

Simptomele nu sunt foarte confortabile, însă nici nu le poţi ocoli, aşa că vor prinde oricând bine nişte remedii pentru a scăpa de stările de rău.

1. Evită locurile cu temperatură ridicată pentru că pot declanşa starea de vomă. Când găteşti porneşte un ventilator.

2. Evită ameţeala ridicându-te încet dimineaţa din pat. Odihneşte-te cât mai mult şi vei scăpa de stres. Acesta se accentuează când eşti obosită.

3. Evită condimentele, prăjelile şi alimentele grase. Pe lângă cele trei mese principale, este recomandat să ai câteva gustări mai mici, decât o gustare mare.

Citeste continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.

Articole înrudite