-

Semințe de chia: Beneficii uluitoare pentru sănătate

Chia a devenit unul dintre cele mai populare super-alimente. Semințele de Chia sunt foarte ușor de digerat atunci când sunt pregătite corespunzător și un ingredient foarte versatil care adaugă cu ușurință la rețete.

În plus, beneficiile pentru sănătate ale semințelor de chia sunt abundente. Aceste semințe sunt încărcate cu substanțe nutritive care pot avea beneficii importante pentru corp și creier.

Chia este o sămânță comestibilă care provine din planta Salvia hispanică, cultivată în Mexic, care datează din culturile Maya și Aztec.

"Chia" înseamnă forță, iar folclorul spune că aceste culturi folosesc semințele mici negre și albe ca un stimulator de energie.

Acest lucru are sens, deoarece semințele de chia sunt un aliment concentrat care conține acizi grași omega-3 sănătoși, carbohidrați, proteine, fibre, antioxidanți și calciu. (PM)

Semintele de chia sunt bogate in grasimi, in omega 3, si pot avea diverse utilizari in bucatarie. Chiar si uleiul de chia are o valoare nutritionala ridicata. Atat semintele si uleiurile, pe langa omega 3, contin cantitati importante de antioxidanti si aminoacizi.

Aceste produse pot fi consumate ca atare sau folosite in diverse preparate. Crude, reprezinta o sursa importanta de fibre si omega 3. Totodata pot fi consumate in suc de fructe si apa sub forma de chia fresh.

Datorita beneficiilor importante pe care le au asupra sanatatii semintele de chia au fost incluse in categoria „superalimentelor”. Ajuta organismul sa retina fluidele si electrolitii, se transforma in gel in stomac si in acest fel incetineste transformarea carbohidratilor in zahar si, in acelas timp, ajuta la dezvoltarea muschilor si a altor tesuturi.

Chia este o sursa de proteina si bor care ajuta la absorbtia de calciu. Aceste seminte, trasformate in gel, pot inlocui uleiul si alte grasimi in multe retete. De asemenea, gelul poate fi adaugat in sosuri, in jeleuri si in dulciurile preparate in cuptor. Gelul este foarte usor de obtinut. Pui semintele intr-un recipient de plastic, dupa care torni apa peste el, apoi le dai la mixer timp de cateva minute. Gelul poate fi pastrat in frigider timp de doua saptamani.

Valoarea nutritionala a semintelor chia

Sunt mai multe motive pentru care aceste seminte sunt bune pentru sanatatea organismului. Spre exemplu, sunt sarace in colesterol si sodiu. De asemenea, sunt mai usor de digerat, comparativ cu semintele de in, si, totodata, continu mai multi nutrienti decat somonul. Semintele de chia sunt o sursa excelenta de calciu si fosfor, fibre si mangan.

Mai mult, au un continut ridicat de proteine, carbohidrati sanatosi, grasimi esentiale, vitamine si minerale precum vitamina B, calciu, cupru, zinc etc. In acelasi timp, contin antioxidanti care intaresc sistemul imunitar.

Aceste seminte furnizeaza energie atat pentru minte cat si pentru corp. Iata motivul pentru care semintele de chia sunt atat de valoroase din punct de vedere nutritional.

Citeste continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.

Articole înrudite