-

Topul alimentelor care scad colesterolul

Colesterolul se găsește în fiecare celulă a corpului, jucând un rol esențial în realizarea multor procese importante pentru organism, cum ar fi menținerea integrității celulare sau reglarea vâscozității sângelui.

Un nivel ridicat de colesterol rău (LDL) este cunoscut sub numele de hipercolesterolemie, crescând riscul de boli cardiovasculare.

Și, pentru că alimentația este cea care influențează nivelul colesterolului, iată care sunt alimentele care te ajută să-l ții sub control:

Fulgii de ovăz

Mâncați de obicei la micul dejun, fulgii de ovăz pot reduce nivelul ridicat de colesterol. Conținutul mare de fibre solubile împiedică absorbția colesterolului rău în sânge, reducând astfel riscul de boli cardiovasculare.
Sucul de portocale

Oamenii de știință au ajuns la concluzia că sucul de portocale îmbunătățește nivelul lipidelor din sânge la persoanele care au colesterolul ridicat. Acest lucru se datorează prezenței vitaminei C, a folatului și a flavonoidelor în portocale. Poți bea un pahar de suc proaspăt la micul dejun.
Migdalele

Migdalele sunt surse importante de grăsimi monosaturate sănătoase, grăsimi polinesaturate și fibre care contribuie la creșterea colesterolului bun și la scăderea colesterolului rău. Un studiu recent a arătat că prin consumul zilnic de migdale este redus nivelul de colesterol LDL cu 3 până la 19 procente. Migdalele sunt o gustoasă sănătoasă.

Descoperă ce alte alimente scad colesterolul pe clickpentrufemei.ro.

 

Articole înrudite