-

Așa îți pregătești o shaorma gustoasă și sănătoasă!

Un preparat mai greu pentru stomac, sharoma poate fi mai sănătoasă decât cea pe care o cumperi, dacă îți faci în casă lipia, sosurile și dacă înlocuiești câteva ingrediente.

Shaorma intră în categoria preparatelor foarte sățioase, dar asta nu înseamnă că nu mai poți să te delectezi cu un preparat așa gustos, mai ales dacă știi cum să prepari o shaorma sănătoasă.

Când vrei ceva sănătos, trebuie să prepari neapărat acasă, unde ingredientele puse sunt sub controlul tău. Pentru shaorma, cheia este lipia. Pentru a prepara o lipie sănătoasă, folosește o cană de făină de grâu integrală, o treime de cană cu apă, un sfert de linguriță de sare, puțin ulei.

Sosuri preparate în casă

Pentru umplutură există mai multe variante. Sfatul nostru este să se folosească carne macră, făcută pe grătar, iar sosurile să fie cât mai naturale. Cine nu vrea carne, aceasta se poate înlocui fără probleme cu ciuperci pleurotus. Acestea se fierb câteva minute în apă, se scurg, se taie felii și se pun în shaorma.

Ca sosuri, alege variantele cât mai sănătoase, în loc de maioneză clasică de usturoi, folosește maioneză de avocado. Ai nevoie de un fruct de avocado, 1 linguriță de muștar, ulei și zeamă de lămâie. Se poate pune și un praf de sare, de preferat fără iod. Toate ingredientele se pot pasa la blender manual sau se pot amesteca bine cu o lingură de lemn. Rapid, gustos și sănătos.

Sosul de roșii se poate face cu 4-5 roșii coapte, 2 linguri de ulei de măsline, 2-3 căței de usturoi, sare, piper, maghiran, busuioc, oregano și cimbru. Se amestecă bine toate ingredientele și se folosește ca sos de roșii pentru shaorma.

Află care sunt ingredientele unei shaorma sănătoase AICI

Articole înrudite

  • Ciorbe de sarmale și de ardei umpluți

    Ardei umpluți și sarmale se consumă în toate zonele țării. Ambele preparate au nenumărate variante: numim generic ardei umpluți o sumedenie de legume umplute, așa cum și sarmalele au nenumărate compoziții și învelișuri vegetale. Ambele au variante de post, mai ales pe bază de orez și ciuperci, dar lista ingredientelor folosite continuă cu o inepuizabilă inventivitate.

  • Supele clasice franțuzești (reţeta Kerei Caliţa)

    Cea mai lesnicioasă și economicoasă metodă de a prepara carnea, peștele sau legumele a fost dintotdeauna fierberea acestora dimpreună cu tot ce se găsea la îndemână: cu ierburi de gust, cu frunze plăcut mirositoare sau chiar cu buruieni zdravene, cu felurite arome și orice mirodenii sau coloniale aduse de corăbierii puși pe pricopseală.

  • Supă de ceapă ca-n Montmartre (reţeta Kerei Caliţa)

    Cartierul parizian de lângă basilica Sacre Coeur este, poate, cel mai încărcat cu povești romantice din Orașul Lumină. Asta și fiindcă aici a fost locul favorit al pictorilor francezi din a doua jumătate a veacului XIX și nu numai, eroi nu doar ai saloanelor de artă ci și ai chefurilor monstruoase din Montmartre.

  • Escalop sau carne fragedă de vițel ca o coquille Saint-Jacques

    La origine, escalopul este o felie subțire de carne de vițel, obținută prin tăiere măiastră cu un jungher bine ascuțit sau prin frăgezire cu ciocanul de șnițele, care apoi se acoperă sau nu cu panadă și se gătește cu sos și legume sau ciuperci, cel mai adesea la tigaie, desăvârșită apoi, dacă vrei, la cuptor, smântâna fiind o altă proporție care poate interveni decisiv în formula de gust.

  • Pui Marengo, o superstiție culinară a lui Napoleon Bonaparte

    Legenda spune că genialului corsican i-ar fi plăcut câteva feluri de mâncare ce-au rămas scrise în istoria gastronomiei universale: Puiul Marengo, Homarul Thermidor şi Millefeuille sau „Tortul Napoleon”.