-

Deficit de magneziu? Alimentele cu un conținut bogat

Deficitul de magneziu este o problemă larg răspândită, iar unele estimări sugerează că peste 90% din noi sunt deficienți. Simptomele aportului redus de magneziu pot include crampe musculare, probleme de somn, etc.

Deficitul de magneziu este foarte comun în lume, datorită dietei moderne. Corpul pierde magneziu în fiecare zi, din funcții normale, cum ar fi mișcarea, deci dacă sunteți o persoană activă, aveți nevoie de magneziu pentru o sănătate optimă.

Magneziul este un mineral puternic. Este un nutrient critic care este implicat într-o mulțime de funcții importante pentru sănătatea organismului.

Vorbim despre sinteza proteinelor, absorbția de calciu, sensibilitatea la insulină, producția de testosteron și multe altele.

Magneziul se găsește în toate țesuturile, dar în primul rând în mușchii, creierul și oasele.

Există serios o listă cu peste 3000 de referințe medicale la deficitul de magneziu, dar cele mari sunt crampe musculare, slăbiciune, insomnie, constipație, dureri de cap și migrene sau obezitate. (PM)

Alimentele bogate in magneziu sunt esentiale atat pentru sanatatea celulara cat si pentru cele peste 300 de functii biochimice din organism. Din nefericire pentru 80% din populatia din tarile civilizate au deficienta de magneziu, iar majoritatea nici macar nu sunt constienti de asta.

Un studiu publicat in BMC Bioinformatics sustine ca organismul are 3751 de receptori pentru magneziu. Ceea ce inseamna ca beneficiile oferite de magneziu sunt mult mai multe decat ti-ai fi imaginat. Intrucat corpul are nevoie si utilizeaza magneziul in atat de multe functii pot inregistra rapid o deficienta a sa mai ales daca nu consumi alimentele potrivite.

Deficit de magneziu. Iata cateva dintre functiile majore ale organismului in care este nevoie de magneziu:

Sintetizarea proteinelor, functionarea nervoasa, controlul nivelului de zahar din sange, eliberarea de neurotransmitatori, reglarea tensiunii arteriale, metabolism, productia antioxidantului glutation.

Consumi suficiente alimente bogate in magneziu?

Deficienta de magneziu ramane de cele mai multe ori nediagnosticata intrucat nu se vede la testele de sange. Doar 1% din magneziul aflat in corp este depozitat in sange, majoritatea aflandu-se in oase.

Unele dintre cele mai mari provocari ale sanatatii sunt legate de deficienta de magneziu printre acestea numarandu-se: dezechilibrul hormonal si sindromul premenstrual, fibromialgia, diabet de tip II, osteoporoza, constipatie, tensiune sau migrene, anxietate si depresie, oboseala cronica. Tocmai de aceea, este esential sa mananci alimente bogate in magneziu..

Cum sa cresti consumul de magneziu

Cea mai buna modalitatea de a rezolva deficienta de magneziu este sa incepi sa mananci alimente bogate in acest mineral. In general, alimentele cu cel mai ridicat continut de magneziu sunt legumele cu frunze verzi care au multa clorofila – sangele vietii plantelor – si are abilitatea de a absorbi razele soarelui si a le transforma in energie.

Cea mai importanta diferenta dintre sangele uman si clorofila este ca primul are fier in centrul celulei, in vreme ce plantele au magneziu.

Citeste continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.

Articole înrudite