-

Alimentele bogate în acid folic pe care le poți consuma

Acidul folic apare în mod natural în alimente. Este utilizat pentru prevenirea și tratarea nivelurilor scăzute de acid folic în sânge, precum și a anemiei și incapacitatea intestinului de a absorbi nutrienți.

Acidul folic este o formă de vitamina B9 care se poate dizolva în apă. Acidul folic este un ingredient cheie în fabricarea acidului nucleic care face parte din întregul material genetic, a ADN-ului.

De asemenea, este utilizat pentru alte afecțiuni, precum colita ulcerativă, boala hepatică, alcoolismul și dializa renală.

Femeile care sunt însărcinate sau doresc sa ramana gravide, iau acid folic pentru a preveni avortul spontan și defecte de tub neural, cum ar fi spina bifida care apar atunci când coloana vertebrală a fătului și spatele nu se închid în timpul dezvoltării.

Unii oameni folosesc acid folic pentru prevenirea cancerului de colon sau a cancerului de col uterin. Este, de asemenea, utilizat pentru a preveni bolile cardiace și accidentul vascular cerebral, precum și pentru a reduce nivelurile sanguine ale unei substanțe chimice numite homocisteină. Nivelurile ridicate de homocisteină ar putea constitui un risc pentru bolile de inimă. (PM)

Deficienta de acid folic este una dintre cele mai intalnite deficiente de vitamine. Acidul folic (vitamina B9) este cu atat mai importanta in timpul sarcinii intrucat ajuta la prevenirea unor defecte ale tubului neuronal, precum spina bifida, la fat.

Pentru a preveni deficienta de acid folic, femeile insarcinate, dar si cele care isi doresc sa ajunga in aceasta stare, sunt sfatuite sa ia zilnic 400 mcg (forma sintetica a acidului folic). Totusi, ar putea exista o mare problema de care nici macar nu esti constienta: multe femei sufera de mutatia genei MTHFR (afecteaza serios 1 din 4 femei si mediu 1 din 2). Femeile care se confrunta cu aceasta problema pot avea o scadere de 40-60% a abilitatii de a produce metilfolat – forma activa a acidului folic.

Iar acest lucru poate avea ca rezultat numeroase complicatii in timpul sarcinii sau inabilitatea de a ramane insarcinata. Iata cateva probleme:

– pierderea repetitiva (recurenta a sarcinii);

– infertilitate;

– preeclamsie;

– copil cu sindromul Down;

– copil cu autism;

– depresie postnatala;

– depresie cronica.

Apoi, ar trebui sa faci un test genetic legat de MTHFR.

Cum ai putea evita aceste probleme de sanatate? Asigura-te ca dieta ta contine suficiente produse care au in componenta acid folic. Cum organismul nu il poate stoca este nevoie sa ii oferi corpului doza zilnica de care are nevoie. Iata 9 alimente bogate in acid folic pe care le poti consuma.

Linte
O ceasca de linte gatita contine aproape 90% din necesarul zilnic recomandat de acid folic. Despre linte se crede ca este un superaliment datorita numarului mare de vitamine si minerale pe care il furnizeaza. Lintea este bogata in magneziu, fosfor si fibre. Incearca sa mananci cateva portii de linte in fiecare saptamana pentru a creste nivelul de acid folic din organism.

Citeste continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.

Articole înrudite