-

Depresia de iarnă. Moduri de a ușura simptomele

Depresia de iarnă este încă un mister pentru oamenii de știință. Multe lucruri, inclusiv substanțele chimice din creier, ionii din aer și genetica par a fi implicați.  

Dar, cercetătorii sunt de acord că persoanele care suferă de depresia de iarnă - cunoscută și sub numele de "tulburare afectivă sezonieră", au un lucru în comun.

Ele sunt deosebit de sensibile la lumină sau lipsa lor.

Afecțiunea afectivă sezonieră este un tip de depresie care are legătură cu schimbările din anotimpuri. Tulburarea începe și se termină aproximativ în aceeași perioadă a anului.

Simptomele încep în toamnă și continuă în lunile de iarnă, vă lasă fără energie și vă simțiți obosit. Mai rar, tulburarea cauzează depresie primăvara sau vara.

Tratamentul poate include terapie cu lumină (fototerapie), medicamente și psihoterapie. (PM)

Perioada de toamnă- iarnă poate fi destul de greu de suportat, mai ales pentru persoanele cu un caracter melancolic.

Zilele sunt mai scurte, avem parte de mai puțină lumină și petrecem majoritatea timpului în casă.

Dacă ești o persoană meteosensibilă și afectată de aceste schimbări ale anotimpului, iată ce poți face:

Reglează-ți orarul de somn

Dacă nu reușeai până acum să dormi cele șapte sau opt ore recomandate de specialiști, este momentul în care îți poți regla orarul de somn.

Acum soarele apune mai repede, este întuneric mai mult timp, așa că poți să te culci la o oră mai potrivită, care să îți permită să dormi cel puțin opt ore pe noapte.

Poți încerca să mergi la culcare cu 30 de minute mai devreme decât o făceai în mod obișnuit.

eși afară în pauza de masă. Pentru că petreci foarte mult timp în interior, încearcă să te folosești de pauza de masă pentru a ieși puțin.

Fie că mergi cu colegii sau îți dai întâlnire cu un prieten, folosește ora liberă de la prânz ca să mergi undeva, pe jos.

Citeste continuarea AICI

foto: pixabay

Articole înrudite