-

Sfaturi utile ca să te lași de zahăr

Multe studii arată că dependența de zahăr este una dintre cele mai răspândite, deoarece acționează asupra receptorilor responsabili cu plăcerea din creier și astfel se folosește ca recompensă sau metodă de relaxare.

Astfel a crescut enorm și consumul anual de zahăr pe cap de locuitor: în prezent variază între 60-80 de kilograme, comparativ cu anii 1900 când se consumau doar 2-3 kilograme.

Când vrei să te lași de zahăr nu este suficient să nu-ți mai pui zahăr în cafea, ceai sau ca adaos la alte alimente. Din păcate majoritatea produselor de pe piață au zahăr adăugat pentru a crea o senzație plăcută și pentru a da acea dependență specifică. Dacă te-ai hotărât să renunți la zahăr urmează acești pași:

1. Citește etichetele produselor înainte să le cumperi și evită următoarele ingrediente: zahăr/zaharoză/glucoză/fructoză/melasă.

2. Fii atent la cifre. În tabelul nutrimentelor de pe etichete, la secțiunea carbohidrați (glucide) există o subsecțiune – zaharide (adică zahăr). Din totalul de carbohidrați, să zicem 50 de grame la 100 de grame, contează câte grame de zaharide există: sub 5 grame la 100 de grame este un produs low sugar și poate fi consumat.

3. Întreabă vânzătorii dacă au pus zahăr în produsele pe care le vrei. Foarte multe restaurante sau producători locali fac asta în mod regulat. În cazul în care este o mâncare cu sos, în mod sigur are în compoziție cel puțin 5% zahăr pur.

Citeste continuarea pe CLICKSANATATE

 

Articole înrudite