-

Oboseală, puls neregulat? Top alimente bogate în potasiu

Alături de calciu și sodiu, potasiul este un mineral esențial pentru buna funcționare a sistemului nervos, sistemului muscular, a inimii și a rinichilor. O deficiență de potasiu poate duce la stări de confuzie. Detalii:

De asemenea, poate duce la aritmii ale inimii, și, câteodată, chiar și la crampe musculare.

Însă cel mai frecvent semn al lipsei de potasiu este slăbiciunea în tot corpul sau lipsa de energie.

Majoritatea oamenilor isi iau o cantitate suficienta de potasiu avand o dieta normala si echilibrata, din care sa nu lipseasca in primul rand fructele si legumele proaspete.

Lipsa mineralelor provine, de cele mai multe ori ,din diete exagerate, care se apropie de infometare, sau prin folosirea exagerata a laxativelor care pot da dereglari ale sistemului digestiv, precum diareea.

Persoanele care practica activitati fizice sustinute au nevoie de cantitati mai mari de potasiu decat persoanele sedentare.

Este bine, o data ce s-au consultat cu medicul de familie, sa opteze pentru suplimente alimentare bogate in potasiu, sau, pur si simplu sa consume o cantitate mai mare de alimente cu aceasta proprietate.

Astfel, specialistii americani in nutritie au realizat un top al celor mai bogate alimente in potasiu, dupa cum urmeaza:

Alimentele cu cel mai mare continut de potasiu

1. Toate tipurile de carne si peste.

2. Caisele (mai ales cele proaspete)

3. Avocado

4. Banana

5. Pepene galben

6. Kiwi

7. Fasolea boabe

Citeste continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.

Sursa foto: pixabay.com

Articole înrudite