-

Porți corect încălțămintea? 7 greșeli care deformează piciorul

Tu porți corect încălțămintea? Pantofii ne protejează picioarele de agresiuni externe, dar le pot deforma, de asemenea, dacă nu știi cum să alegi încălțămintea adaptată piciorului tău și ocaziei pentru care o folosești.

Tu porți corect încălțămintea?

Greșeala #1: Porți pantofi prea mici

Dacă o pereche frumoasă de pantofi îți face cu ochiul, nu uita că trebuie să-i cumperi „pe măsura ta”. În cazul încălțămintei prea mici, primele rosături ale pielii sunt de fapt premizele pentru formarea de calusuri (piele îngroșată).

Aceste îngroșări ale pielii corespund formării unui strat cornos sau a hiperkeratozei. Datorită comprimării și frecării în pantofi, pielea reacționează prin îngroșare.

Se pot dezvolta, de asemenea, hematoame subunghiale adică (hematoame sub unghii). Degetele de la picioare, care nu au spațiu, se retrag, iar unghiile se sprijină apoi pe vârful pantofului, iar prin dubla presiune (a pantofului și a unghiei în carne) apar hematoame.

În plus față de afecțiunile pielii, pantofii prea mici pot duce la condiții dureroase. În timp, provoacă osteoartrita în articulațiile interfalangiene sau metatarsofalangiene.

Există, de asemenea, un risc de a dezvolta un hallux valgus, mai bine cunoscut sub numele de monturi. Aceasta este o abatere exagerată a degetului mare, însoțită de o zonă inflamată și umflată.

Greșeala #2: Preferi vârfuri ascuțite

Pantofii cu vârfuri ascuțite nu sunt recomandați pentru că pot provoca o compresie la nivelul bolții plantare și a degetelor metatarsale. Primul și ultimul deget al fiecărui picior vor fi împinse spre mijloc, iar acest lucru poate provoca pe de o parte îngroșarea pielii pe partea laterală a degetelor, iar pe de altă parte așa începe să lucreze mecanismul de formare a monturilor (halux valgus).

Renunță la acest model de încălțăminte, o faci pentru sănătatea ta!

Greșeala #3: Preferi tocuri mai mari de 5 cm

Da, un pantof cu toc înalt dă aspectul unui picior frumos, pentru că întinde altfel mușchii. Dar oare e suficient să ai „piciorul frumos” ca să fii sănătos? Tocurile peste 4-5 cm trebuie evitate să fie purtate toată ziua. Doar la ocazii (și, dacă e posibil, nici atunci!)

Riscul este de a dezvolta, pe lângă calusuri, și monturi, pentru ca va exista un exces de sprijin pe prima articulație metatarsofalangiană.

Dacă un toc de 2-3 cm, chiar de 4-5 cm, poate ajuta la stabilizarea corpului și ameliorarea oboselii. Purtarea tocurilor mici ajută la stabilizarea posturii, deoarece avem tendința să stăm puțin aplecați spre înainte. Însă ceea ce depășește 4-5 cm e, cum se zice în popor, „boală curată”.

Pentru a o postură stabilă și a nu ne răni picioarele, trebuie să respectăm regula treimilor: Este necesar să avem un toc care să aibă o înălțime maximă de aproximativ 1/3 din lungimea călcâiului nostru. Asta va permite călcâiului nostru să se odihnească pe minim 1/3 din suprafața lui, pentru a avea un corp odihnit și echilibru postural.

Greșeala #4: Porți prea mult încălțăminte de tip „confort”

Te atrage încălțămintea confortabilă vândută în magazine, cu talpă moale și flexibilă. La început va fi foarte frumos, este moale, este confortabilă. După aceea vei constata că e obositor, la mers, dându-ți senzația că înaintezi pe nisip și nu pe asfalt. Riscul principal al tălpilor excesiv de moi și de „confortabile” este paralizarea/„anestezierea” anumitor senzori ai piciorului și, astfel, apariția instabilității posturale pe termen lung.

Citește mai mult despre stil de viațăsfatul medicului și idei practice

Citeste continuarea AICI

Foto: Pixabay

Articole înrudite