-

7 pași pentru a-ți reduce colesterolul

Un nivel excesiv de ridicat de colesterol "rău" (LDL), poate duce la probleme grave de sănătate, cum ar fi artere înfundate, boli de inimă și accident vascular cerebral.

Atunci când nivelul de LDL este mare, poate fi blocat fluxul natural de sânge și produce un risc sever pentru infarct miocardic sau accident vascular cerebral.

Partea bună este că sunt mai multe modalități prin care vă puteți reduce nivelul colesterolului LDL și să fie "încurajată" dezvoltarea lipoproteinelor de înaltă densitate (colesterol bun, HDL), care de fapt funcționează pentru a limita nivelul de colesterol LDL din organism. (PM)

Un nivel ridicat al colesterolului, pe termen lung, presupune ca vasele de sange sa fie blocate de placa. Insa exista dovezi ca arterosclerozele pot fi reversibile pana la un punct. S-a demonstrat ca avand o dieta sanatoasa, tinand stresul sub control si cu exercitii fizice moderate se pot curata arterelor coronariene.

Consuma mai multe fibre

Dieta ofera o modalitate excelenta de a lupta impotriva hipercolesterolemiei. Daca te-ai intrebat vreodata de ce se spune despre cereale ca sunt benefice pentru sanatatea inimii, ei bine fibrele sunt raspunsul.

Fibrele solubile ajuta la reducerea LDL (colesterolul rau). Printre sursele bune de fibre solubile se numara cerealele integrale, ovazul, fructele, fructele uscate si legumele precum fasolea.

Cunoaste-ti grasimile

Cel mult 35% din caloriile zilnice ar trebui sa provina din grasimi. Insa nu toate grasimile sunt la fel. Cele saturate – din produsele animale si uleiuri – cresc nivelul LDL. Grasimile trans sunt chiar mai periculoase: cresc nivelul LDL si, in acelasi timp, scad nivelul HDL.

Aceste tipuri de grasimi se gasesc in produsele de patiserie, in cele prajite (cartofi prajiti, chips-uri, fast food), margarina si prajituri. In schimb, grasimile nesaturate reduc nivelul LDL mai ales cand sunt combinate cu alte schimbari sanatoase in dieta.

Ele se gasesc in avocado, ulei de masline, ulei de alune.

Proteinele inteligente

Carnea si laptele normal contin proteine insa sunt si surse de colesterol. S-ar putea sa reduci nivelul LDL inlocuindu-le cu proteina din soia. Pestele este o alta alegere buna. Unele specii precum somonul sunt bogate in omega 3, care poate imbunatati nivelul colesterolului.

Specialistii recomanda sa consumi peste de cel putin de doua ori pe saptamana.

Citeste continuarea pe sfatulparintilor.ro

Foto: pixabay.com