-

Cum putem să ne protejăm coloana când stăm mult pe scaun

În condiţiile în care există indicaţia de a sta acasă, fără să circuli pe trotuare sau prin parcuri, cei mai mulți oamenilor îşi petrec timpul în faţa calculatoarelor, în faţa televizoarelor.

Dar nu trebuie dată la o parte preocuparea de a ne menaja coloana vertebrală.

Este inexactă ideea că atunci când eşti aşezat pe scaun se odihneşte coloana, că nu mai este atât de încărcată de forţe. Chiar în această situaţie de relativ repaus, coloana vertebrală este solicitată de numeroase forţe.

De aceea, e util să adoptăm varianta în care coloana este protejată prin poziţia recomandată a statului pe scaun.

E cazul să ne ferim de poziţia prea aplecată, încovoiată pe scaun, poziţia omului umil.

Dar nici poziţia prea rigidă, dreaptă, poziţia „înţepată”, de militar, nu este mai favorabilă. Poziţia menajantă pentru coloană este cea relaxată, pliată pe spătarul scaunului, parţial lăsat pe spate.

Stând la birou e bine să ne ferim de unele rotiri bruşte ale trunchiului, dacă sună telefonul de pe o laterală nu se recomandă să ne întoarcem deodată, ci lent, cu pauze scurte în rotire.

Citeste continuarea AICI

Foto: pixabay.com

banner 600 h 1

Articole înrudite

  • Statul excesiv poate duce la probleme serioase de sănătate

    Stați într-un scaun sau pe canapea mai mult de șase ore pe zi? Îți prezentăm câteva fapte tulburătoare: riscul de boli de inimă crește cu pană la 64%.

  • JURNALUL.RO Petreci mult timp pe scaun? Sfaturi pentru a nu suprasolicita coloana

    Suferi de dureri de spate? Știi cum a început? Acestea sunt câteva întrebări la care trebuie să vă gândiți tot timpul. Durerile de spate sunt foarte frecvente la toți lucrătorii de la birou, chiar la vârsta de 25 de ani. Menținerea unei coloane vertebrale sănătoase este vitală pentru sănătatea și bunăstarea dumneavoastră. Putem ajuta la ameliorarea disconfortului și a durerii, astfel încât să puteți avea o stare de sănătate mai bună. Cu toate acestea, utilizarea regulată a unui program de auto-îngrijire de către dvs., se poate dovedi a fi una dintre cele mai bune abordări pentru menținerea coloanei vertebrale sănătoase și fără durere și disconfort.