-

10 alimente ce contribuie la sănătatea ochilor

Oamenii sunt tentați să creadă că diminuarea progresivă a calității văzului este un proces inevitabil, fiind parte din modificările prin care trece organismul odată cu înaintarea în vârstă. Adevărul este acela că un stil de viață sănătos poate să încetinească acest proces și să reducă în mod considerabil riscul apariției bolilor asociate văzului.

Câteva dintre cele mai utile lucruri pe care le putem face pentru a păstra sănătatea ochilor noștri pentru cât mai mult timp sunt:

- purtarea ochelarilor de soare, întrucât expunerea excesivă la razele UV crește riscul de cataractă
- efectuarea unor controale oftalmologice periodice, în special în cazul persoanelor ce provin din familii cu o incidență crescută a tulburărilor oculare
- spălarea mâinilor înainte de aplicarea lentilelor de contact
- purtarea lentilelor de contact numai atâta timp cât recomandă medicul oftalmolog
- luarea unor pauze scurte de câte aproximativ 20 de secunde la fiecare 20 de minute petrecute în fața calculatorului

Semne de afectare a sănătății ochiului

Printre cele mai comune semne care ne indică faptul că este timpul pentru a efectua un consult oftalmologic se numără și:

- modificări frecvente ale clarității cu care percepem obiectele
- vederea distorsionată a imaginilor
- apariția unor lumini intermitente în câmpul vizual
- dureri oculare
- disconfort persistent la nivelul ochilor

Întrucât este mai ușor să prevenim decât să tratăm, avem responsabilitatea de a ne prezenta la medic într-un timp cât mai scurt odată ce am sesizat modificări de vedere. Adoptând o dietă variată și echilibrată care să conțină fructe, legume și proteine de calitate contribuim în mod direct la susținerea sănătății ochilor noștri. Persoanele care nu-și pot procura nutrienții necesari din alimentație sunt sfătuite să consulte un oftalmolog pentru a primi o eventuală prescripție de suplimente alimentare. În continuare, voi prezenta 10 surse de alimente a căror aport de nutrienți are o importanță crescută asupra calității văzului.

Ardeiul gras
Având un conținut bogat în vitamina C, ardeiul gras roșu se numără printre alimentele consumate în mod frecvent, indiferent de anotimp. Unele studii susțin faptul că un aport constant de vitamina C contribuie în mod semnificativ la menținerea integrității vaselor de sânge care irigă ochiul, rezultatul fiind diminuarea riscului de cataractă. Întrucât prin preparare termică se pierde o bună parte din conținutul de vitamină C al legumelor (în special prin fierbere), se recomandă consumul acestora și în stare crudă.

Fructele oleaginoase
Alunele, arahidele, fisticul și nucile caju sunt doar câteva exemple de fructe oleaginoase consumate atât pentru proprietățile lor nutritive, cât și pentru numeroasele combinații alimentare în care pot fi incluse. Fiind adăugate atât în salate cât și în gustări dulci, fructele oleaginoase constituie o sursă excelentă de acizi grași omega 3 și de vitamina E, care ajută la menținerea integrității văzului și protejează celulele ochiului de radicalii liberi care le-ar putea distruge.

Cerealele integrale
Se pare că cerealele integrale nu sunt bune numai în situația în care ne dorim să avem o talie zveltă, ele conținând vitamina E, niacină(vitamina B3) și zinc, fiecare dintre acestea aducând numeroase beneficii văzului nostru.

Citeste continuarea AICI

Articole înrudite