-

Sarmale cu piept de curcan (rețetă colesterol-free)

Carnea de curcan este considerată una dintre cele mai sănătoase materii prime folosite pentru prepararea mâncărurilor prin faptul că nu conţine colesterol şi este mai uşor digerabilă, decât cea de porc, de vită sau de... gâscă.

Primul pas pentru realizarea sarmalelor este să tocăm carnea de curcan, ca şi ceapa.

Mai departe, rețeta o aflați în cele ce urmează:

Ai trebuință de: o varză, oțet, sare, un piept de curcan, două cepe, doi ardei grași, 80 g orez, o legătură de mărar, piper. 

Cum se procedează. Se ia o varză potrivită, se curăță de cotor și se opărește în apă cu sare și cu oțet. Apoi se desfac frunzele și se curăță de partea groasă.

Pieptul de curcan se toacă, se amestecă bine cu puțin orez, se adaugă două cepe tocate, doi ardei grași tăiați mărunt, o legătură de mărar și un pic de orez. Se condimentează cu mai multe feluri de piper și se sărează după gust.

Cu această compoziție se umplu foile de varză. Se așază într-o oală și se fierb în zeama de varză, la foc mic. Se servesc cu smântână și mămăliguță.

- rețetă culeasă din satul Teșila, Prahova și publicată în volumul „Rețete de Paști”, de Simona Lazăr și Simona Chiriac, Editura Jurnalul 2007.