-

Diete

Excesul de carne creşte riscul de apariţie a afecţiunilor renale, litiazei în special , creşte nivelul trigliceridelor şi colesterolului sangvin şi deci a dislipidemiilor care favorizează apariţia afecţiunilor cardiovasculare, precum infarctul miocardic. Cu toate acestea medicii nutriţionişti ne sfătuiesc să consumăm săptămânal carne de peşte, pui sau curcan, ocazional porc, vită sau oaie şi foarte rar mezeluri.

Dieta mediteraneană a intrat de intrat de puțină vreme în Patrimoniul UNESCO, drept tezaur universal cu relevanță în sănătatea omenirii. Însă ea a fost recunoscută de multă vreme drept unul dintre cele mai sănătoase regimuri alimentare ale planetei. Ca o „subramură” a acestuia, regimul de hrană al călugărilor athoniți este considerat, de departe, primul într-un  top sui generis al dietelor capabile să țină deoparte bolile (incidența cazurilor de cancer, în Muntele Sfânt, este de sub 1%, iar cea a cancerelor digestive este aproape inexistentă, spun statisticile). 

Ce anume poți să mănânci, pe parcursul unei săptămâni, dacă ești (sau vrei să devii) adeptul acestui stil de hrană și de viață? Iată un exemplu de meniu, creat de medicul american cu orgini italiene (deci... mediteraneene) Ralph Napolitano: 

Aceasta este dieta miraculoasa si simpla prin care puteti elimina definitiv celulita. Specialistii sustin ca dieta cu apa elimina grasimile acumulate si toxinele.

Pagina 149 din 153