-

Diete sănătoase. Nu renunțați definitiv la ciocolată!

Este ciocolata bună pentru sănătatea ta? Consumată cu moderație, poate fi extrem de benefică.

Ciocolata poate ajuta la protejarea sistemului cardiovascular. Motivul este oferit de boabele de cacao, bogate într-o clasă de nutrienți numite flavonoide.

Flavonoidele ajuta la protejarea plantelor de toxinele din mediul inconjurator.

Ele pot fi găsite într-o varietate de fructe și legume. Când mâncăm alimente bogate în flavonoide, se pare că și noi beneficiem de această putere "antioxidantă".

Se crede că antioxidanții ajută celulele corpului să reziste la daunele cauzate de radicalii liberi care sunt formați prin procese fizice normale, cum ar fi respirația, și de la contaminanți de mediu, cum ar fi fumul de țigară.

Dacă organismul dumneavoastră nu are destui antioxidanți pentru a combate cantitatea de oxidare care apare, acesta poate fi deteriorat de radicalii liberi.

De exemplu, o creștere a oxidării poate provoca lipoproteine ​​cu densitate scăzută (LDL), cunoscută și sub denumirea de "colesterol rău", pentru a forma plăci pe pereții arterelor.

Pe lângă faptul că are calități antioxidante, cercetările arată că flavanolii au și alte influențe potențiale asupra sănătății vasculare, cum ar fi scăderea tensiunii arteriale, îmbunătățirea fluxului sanguin la nivelul creierului și inimii și producerea trombocitelor sanguine mai puțin lipicioase și capabile să se coaguleze. (PM)

Ciocolata nu este chiar atât de dăunătoare sănătăţii pe cât se crede în general. În anumite cazuri, ea poate fi chiar folositoare. Să renuntăm aşadar la ideile preconcepute si să vedem ce este adevărat si ce este fals cu privire la ea.

Toate tipurile de clocolată sunt la fel

ADEVĂRAT/FALS Din punct de vedere nutriţional, deosebirile nu sunt foarte mari. Însă, gustul variază, cu siguranţă. Există ciocolată cu gust amărui şi o aromă mai puternică decât a celei cu lapte, de exemplu. Cu cât conţinutul de cacao este mai ridicat, cu atât gustul este mai puternic.

O ciocolată de proastă calitate are în compoziţie ingrediente de diferite origini, al căror gust nu satisface întotdeauna.

Consumul de ciocolată poate duce la crize de ficat, la acnee si migrene

FALS Ciocolata este digerată foarte bine. Bineînţeles, persoanele ce asimilează mai greu grăsimea nu trebuie s-o consume în exces. Pe de altă parte, numeroase studii au demonstrat că nu influenţează deloc apariţia acneei. În plus, sunt foarte puţine persoanele ce fac alergie la acest produs.

În ceea ce priveşte migrena, un agent biochimic prezent în ciocolată, feniletilamina, se pare că poate favoriza apariţia ei, dar ar trebui să se consume o cantitate enormă pentru ca acest fenomen să se producă.

În regimurile de slăbire este strict interzis consumul de ciocolată

FALS Cu un conţinut mediu de 500 cal. la 100 g, 30% grăsimi şi 57% zahăr, ciocolata nu este potrivită într-un regim de slăbire. Însă câte două bucăţele de două ori pe săptămână nu fac nimănui rău; în plus, vă vor ajuta să nu va simţiţi frustraţi din cauza regimului şi să-l abandonaţi. Iată de ce, din când în când, este chiar indicat să vă „îndulciţi” viaţa.

Citeste continuarea pe yve.ro

Te-ar mai putea interesa si:

Am renunţat să mai mănânc după 7 seara şi iată ce s-a întâmplat
Alege-ți dieta în funcție de tipul de siluetă
Dieta germană MAX PLANCK – singura dietă care te ajută să slăbești