-

Cum să urmezi o dietă vegetariană ca să slăbești sănătos?

Să fii vegetarian prezintă o mulțime de avantaje, atât din sfera menținerii sănătății și sportivității, cât și din domeniul protejării mediului.


Multe dintre femeile moderne considera carnea si produsele animaliere ca fiind surse de toxine pentru organismul lor, de aceea incearca sa le elimine sin alimentatia lor zilnica, inlocuindu-le cu produse vegetale, care nu contin grasimi si alte componente daunatoare.

Ce inseamna sa fii vegetarian?

Inainte de a trece la planul dietei vegetariene, trebuie sa stim ce inseamn asa fii vegetarian.

Exista mai multe categorii de vegetarieni:

- Fructarieni: acestia evita consumul de produse animaliere si alimentele procesate si pun pe primul loc in alimentatia lor zilnica fructele;

- Veganii: acestia nu consuma nimic din ceea ce este produs animalier, absolut niciunul; se axeaza pe legume si fructe;

- Lacto-vegetarieni: acestia consuma legume si fructe, dar si produse lactate;

- Lacto-ovo-vegetarieni: spre deosebire de a treia categorie, consuma si oua, dar nici un alt produs animalier;

Ce alimente sunt permise in cadrul dietei vegetariene?

Numai cateva categorii de alimente sunt permise, dar si aceasta in functie de tipul vegetarian ales.

Cerealele: vegetarienii le acorda o foarte mare importanta. Aici intra: cerealele integrale, orezul brun, fulgii de cereale, paste din cereale integrale.

Nuci si seminte: boabe de soia, de fasole, caju, linte, mazare, seminte de susan.Fructe si legume: sunt partea cea mai importanta a dietei. Se pot consuma orice fructe si legume, in orice combinatii. Ele se pot consuma crude, consumate simplu sau in salate sau ca sucuri naturale.

Produse lactate: numai lacto-vegetarienii si lacto-ovo-vegetarienii sunt interesati de aceste produse. Intra aici produse cat mai slabe, pentru ca, desi sunt permise, fac parte dintr-o dieta, nu trebuie sa uitam. Fiindca nu se accepta produsele procesate, nu trebuie consumate iaurturile cu fructe. Daca va plac, realizati voi insiva acest produs, dintr-un iaurt cu 0% grasime si cateva feliute din fructul preferat.

Ouale: pentru lacto-ovo-vegetarieni sunt admisibile. Acestea trebuie consumate in moduri care sa nu implice prajirea, ca sa respectam principiile unei diete cat mai echilibrate. O mare atentie trebuie acordata, de asemenea, la numarul de oua consumate intr-o saptamana. Nu exagerati cu aceste produse sau consumati preponderent albusul.

Citeste articolul complet pe imaginea.info