-

Diete sănătoase: alimentele care te ajută să te concentrezi mai bine

Alimentele sunt combustibilul care vă reglează energia și starea de spirit, iar ambele vă pot afecta în mod semnificativ atenția. De asemenea, ele au capacitatea incredibilă de a vă afecta claritatea mentală, memoria și capacitatea pentru a vă concentra, deci dacă doriți să vă intensificați concentrarea, unul dintre lucurile la care trebuie sa fiți atenți este dieta.

Cu toții ne dorim să ne concentrăm mai mult, să ne simțim plini de energie și să realizăm cele mai bune lucruri. Dar cum?

Unele alimente au rolul de a crește fluxul de sânge către creier sau joacă un rol vital în funcțiile celulare pentru a ajuta funcționarea creierului.

Iată o listă de alimente care vă vor ajuta să rămâneți concentrați toată ziua. (PM)

Stresul este un mare dusman al concentrării. În momentele stresante scade capacitatea de organizare si de îndeplinire a sarcinilor. Prima măsură pe care o putem lua pentru a creste randamentul creierului este stabilirea unui orar regulat al meselor.

Arhicunoscuta formulă "cinci mese pe zi, cina până în ora 20 şi micul dejun obligatoriu" se poate dovedi miraculoasă în comparaţie cu obişnuinţele multora dintre noi.

Pentru a afla care sunt alimentele ce ne pot ajuta să ne concentrăm mai bine şi să dăm randament la job, medicul nutriţionist Florin Ioan Bălănică ne recomandă:

"În primul rând, ziua trebuie să înceapă cu micul dejun, întrucât un aport nutriţional în prima jumătate a zilei va fi cel ce va susţine energetic o bună parte din efortul fizic şi intelectual.

Mesele ulterioare din cursul zilei au rolul de a menţine nivelul de energie la un nivel constant şi astfel putem evita acele variaţii negative resimţite ca stare de slăbiciune şi incapacitate de concentrare", precizează Florin Ioan Bălănică.

Peştele

Unul dintre alimentele recomandate pentru buna funcţionare cerebrală este peştele, cu derivatul lui, uleiul de peşte. Cele mai indicate ar fi somonul, heringul, sardinele sau macroul, care, prin conţinutul de acizi graşi esenţiali Omega-3, îmbunătăţesc memoria şi capacitatea de învăţare, diminuează riscul de demenţă şi de accident cerebral şi totodată au rol în reducerea tensiunii şi prevenirea apariţiei depresiei.

Legumele de culoare verde

De asemenea, specialistul recomandă consumul de spanac şi alte legume de culoare verde, o bună sursă de acid folic şi vitamina E. Prin conţinutul lor nutriţional ajută la prevenirea îmbătrânirii creierului şi a deteriorării ADN-ului.

SURSA: RADOR

Articole înrudite