-

Cum să slăbeşti în funcţie de vârsta pe care o ai

Există o vorbă care spune că "nu poţi face la 40 de ani ceea ce făceai la 20". Derivat din realitatea acestei afirmaţii, este de la sine înţeles şi faptul că metabolismul omului suportă modificări odată cu înaintarea în vârstă.

De aceea, rezultatele unei diete nu vor fi niciodată aceleaşi pentru o persoană de 25 de ani şi pentru una de 48, spre exemplu. Acest lucru se datorează faptului că, corpul uman reacționează diferit, iar nivelul metabolic și de dezvoltare variază în funcție de vârstă.

Dieta concepută de nutriţionişti pe categorii de vârstă asigură egalitate de şanse tuturor celor care o încercă, indiferent de etatea fiecăruia.

Iată meniul potrivit vârstei tale, care te va ajuta să scapi de 2-5 kilograme într-o săptămână:

Dieta de slăbit la 20 de ani

La 20 de ani organismul este tonic, arderile rapide, iar corpul se adaptează ușor schimbărilor. Dacă nu este nevoie, nu se recomandă o dietă de slăbit la 20 de ani, însă este important să acorzi atenție alimentelor.

Mic dejun: 40 g cereale – fulgi de porumb sau de ovăz, 150 ml lapte, un fruct.
Prânz: 100 g carne slabă sau 130 g peşte, 15 g ulei de măsline, 200 g legume preparate sau crude, 60 g pâine, un iaurt, un fruct.
Gustare: 40 g pâine, 20 g ciocolată neagră.
Cină: 150 g legume crude sau preparate cu o lingură de ulei vegetal, 30 g brânză, un fruct.

Dieta de slăbit la 30 – 40 de ani

După vârsta de 30 de ani, încep procesele de îmbătrânire. De acum se resimte oboseala mai mult, intervine dezechilibrul emoțional, iar surplusul de kilograme în plus se elimină tot mai greu. Începând cu vârsta de 40 de ani, organismul nu mai este la fel de rezistent ca la 20 de ani, tocmai din acest motiv se impune un regim alimentar sănătos și mișcare fizică.

Mic dejun: un iaurt dietetic, 60 g pâine, 10 g unt, olingură de dulceaţă.
Prânz: 40 g ton, 150 g legume preparate la abur, 150 g paste cu ulei de măsline, un fruct.
Cină: 250 ml supă de legume, 130 g carne slabă, 30 g brânză, 40 g pâine, un fruct.

Dieta de slăbit la 40 – 50 de ani

După 40 de ani, femeile sunt predispuse la hipertensiune arterială, dar și la boli de inimă, artrită sau diabet. Acum, organismul își pierde din masa musculară, iar metabolismul consumă mai mult decât este capabil să asimileze. Regimul zilnic trebuie să conțină proteine, dar și vitamine, în special Vitamina C și complexul vitaminelor B.

Mic dejun: 150 ml lapte degresat, un corn, 10 g unt, o lingură de dulceaţă;
Prânz: un ou sau 50 g peşte, 150 g legume la grătar cu puţin ulei de măsline, un iaurt fără grăsimi, un fruct;
Cină: 150 g paste, 60 ml smântănă, 150 g peşte slab, 40 g pâine, 30 g brânză, un fruct.

Dieta de slăbit peste 50 de ani

Dieta de slăbit de la 50+ devine tot mai dificilă pentru că după această vârstă este tot mai greu să dai jos surplusul de grăsime. Dieta alimentară trebuie să fie bogată în minerale, oasele suferă mai mult acum, iar femeile care au intrat la menopauză sunt mai predispuse la osteoporoză. De acum nu mai sunt indicate grăsimile, alimentele prăjite și nici dulciurile în exces. Din alimentația zilnică nu trebuie să lipsească lactatele (iaurt, lapte brânză), fructe și legume proaspete.

Mic dejun: 50 ml lapte semi-degresat, 60 g pâine, 8 g unt, un fruct
Prânz: 150 g paste, 100 g legume crude, 100 g carne slabă, 2 linguri ulei vegetal, un iaurt integral, un fruct
Gustare: 60 g pâine, 40 g brânza
Cină: 300 ml supă de legume, 80 g peşte, o lingură de ulei de măsline, un iaurt integral, un fruct.

Citește mai mult despre stil de viațăsfatul medicului și idei practice.  

Foto: Pixabay