-

Divorțul crește riscul de tensiune arterială

Treci printr-un divorț și te confrunți cu probleme persistente de somn? S-ar putea să nu fie numai grijile de vină. Verifică-ți tensiunea arterială din timp în timp, pentru că există riscul să crească într-un ritm îngrijorător în această perioadă, potrivit unui studiu.

În primele câteva luni după o separare, problemele de somn sunt, probabil, destul de normale și acest lucru face parte dintr-un proces de ajustare pe care oamenii îl pot parcurge de obicei cu bine. „Dar problemele de somn care persistă pentru o perioadă extinsă de timp pot însemna că sunteți pe punctul de a deveni deprimat și foarte sensibil la multe alte probleme de sănătate”, a spus David Sbarra, profesor asociat de psihologie la Universitatea din Arizona, SUA, scrie http://www.thehealthysite.com.

Studiul a analizat 138 de oameni care au divorțat de partenerul lor cu aproximativ 16 săptămâni înainte de începerea analizei. Participantii au fost rugati să facă raportări cu privire la calitatea somnului lor și le-a fost măsurată tensiunea arterială. „Am văzut schimbări, în repaus, ale tensiunii arteriale, schimbări care au fost asociate cu probleme de somn cu cel puțin trei luni mai devreme. Problemele anterioare de somn duc la creșteri ale tensiunii arteriale, în stare de odihnă, în intervalul de timp prezis”, a remarcat Sbarra. In plus, cercetătorii au descoperit că în cazul în care problemele mari de somn persistă la aceste persoane și după divorț, asta conduce, cel mai probabil, la un efect negativ asupra tensiunii arteriale.

În conformitate cu Kendra Krietsh, fost student al lui Sbarra și care urmează acum doctoratul în psihologie clinică la Universitatea din Florida, SUA, oameni care au dificultăți persistente de somn după un divorț ar trebui să găsească noi modalități de a se relaxa înainte de culcare, pentru a-și regla în cele din urmă somnul. Studiul va fi publicat intr-un număr viitor al revistei Health Psychology.

Iată câteva modalități de a controla creșterea tensiunii arteriale:

1) Modificarea stilului de viață: Dr. Sanjeev Chaudhary, specialist în cardiologie, accentuează faptul că persoanele care au dobândit recent hipertensiune arterială ar trebui să incerce un stil de viață mai relaxat și să își schimbe dieta, înainte de a opta pentru un tratament medicamentos.

2) Exerciții cardio făcute în mod regulat pot îmbunătăți circulația sângelui și te ajută sp rămâi în formă.

3) Daca esti supraponderal, trebuie să urmezi o dietă adecvată și un regim de exerciții pentru pierderea în greutate. Este mai bine să se consulte un nutriționist, pentru rezultate mai bune.

4) Gestionarea stresului se poate face prin practicarea de yoga sau meditație.

5) Schimbările de dietă: Se va optimiza consumul de sare. Potrivit experților, persoanele cu hipertensiune nu ar trebui să consume mai mult de 1 linguriță de sare (6g) / zi. Se vor mânca fructe și legume proaspete. Inclusiv alimente bogate în potasiu. Naini Setalvad, un nutriționist renumit, sugerează alimente cum ar fi usturoiul, ceapa, roșiile, spanacul, bananele, portocalele, apa de nucă de cocos, prunele. Se va evita consumul de alimente procesate, deoarece acestea sunt încărcate cu grăsimi și pot adăuga, de asemenea, la consumul de sare.