-

Potasiul şi importanţa sa majoră în menţinerea sănătăţii

Dacă resimţiţi în mod constant spasme, slăbiciune şi dureri musculare, este posibil ca organismul să vă dea semne că aveţi deficit de potasiu.

Potasiul este un nutrient esenţial pentru menţinerea volumului de fluid în organism şi pentru reglarea echilibrului dintre acizi şi electroliţi. Totodată, acesta joacă un rol important în asigurarea elasticităţii ţesutului şi în transformarea glucozei în glicogen. Nici aportul său în menţinerea sănătăţii inimii şi a creierului nu este de neglijat.

Doza zilnică recomandată de potasiu este de 400mg/zi pentru copii între 0-6 luni, 700mg pentru copii între 7-12 luni, 3.000 mg pentru copii între 1-3 ani, 3.800 pentru copii între 4-8 ani, 4.700 mg între 9-13 ani, 4.500 pentru adolescenţi între 14-18 ani, adulţi şi femei însărcinate şi 5.100 mg pentru femeile aflate în perioada de alăptare.

Potasiul influenţează în mod direct capacitatea muşchilor de a se contracta, întrucât asigură transmiterea semnalelor emise de muşchi către terminaţiile nervoase. Totodată, potasiul are un impact semnificativ şi asupra sănătăţii inimii, prevenind apariţia infarctului miocardic, reglează tensiunea arterială şi activitatea cardiacă, fiind în acelaşi timp un factor de prevenire a afecţiunilor renale.

Pe de altă parte, lipsa potasiului cauzează dezechilibre manifestate prin oboseală cronică, slăbiciune musculară, dureri de cap, reflexe întârziate, palpitaţii cardiace şi umflarea glandelor. "Lipsa de potasiu, ca şi de calciu poate duce la o excitabilitate în general a corpului, o stare de astenie, de oboseală musculară. De asemenea, poate produce nişte tulburări în contracţia inimii", povesteşte dr. Mihai Abramescu, nutriţionist.

De aceea, specialiştii ne recomandă să ne asigurăm un aport zilnic de potasiu de 3,5 grame, pentru a beneficia de efectele pozitive ale mineralului asupra organismului şi pentru reducerea riscurilor asociate cu bolile cardiovasculare.

Cea mai importantă sursă de potasiu este consumul de alimente bogate în acest mineral esenţial. Principalele alimente cu conţinut bogat de potasiu sunt:

- fasolea albă (561 mg/100 g)
- legumele cu frunze verzi - spanacul, varză kale, varză albă (558 mg/100 g)
- cartofii copţi (535 mg/100 g)
- fructele uscate - caisele, piersicile, prunele şi stafidele (1162 mg/100 g)
- dovleacul copt (437 mg/100 g)
- iaurtul (255 mg/100g)
- peştele - somonul, halibutul, tonul, ansoa, macroul, heringul (628 mg/100 g)
- fructele de avocado (485 mg/100 g)
- ciupercile (396 mg/100 g)
- bananele (358 mg/100 g)
- ierburi aromatice - pătrunjel, coriandru, busuioc, mărar (4740 mg/100 g)
- roşiile uscate (3427 mg/100 g)
- pudra de cacao şi ciocolata neagră (2509 mg/100 g)
- pudra de zer (2289 mg/ 100 g)
- alge uscate - spirulina (1363mg /100 g)
- fructe oleaginoase - fistic, nuci, alune (1000 mg/ 100 g)

Sursa foto: Pixabay

 

Articole înrudite