-

Stresul – un dușman tot mai mare al românilor  

Trăim într-o societate încărcată cu diverse activități și dorim să le reușim pe toate, însă se întâmplă ca organismul uman să nu facă față de fiecare dată.

Și atunci apar situații tensionate: am întârziat sau am uitat ceva.

Stresul are un impact uriaş asupra sănătăţii noastre mentale, fizice, afective şi spirituale. El nu poate fi eliminat din viața unei persoane, ȋnsă acesta poate fi diminuat. Prin urmare, este esenţial să ştim să-l ţinem în frâu. Iată câteva metode de combatere a stresului:

Faceți mișcare. Mergi la sală sau fă sport acasă. Cu cât mai mult efort fizic facem, cu atât mai repede ne debarasăm de energia negativă și ne încărcăm bateriile cu forțe noi. Alergat, fitness, aerobic, înot, hipism, tenis, faceți orice vă face plăcere, în special, în companie bună va fi o metodă eficientă.

Mergi la o petrecere. Muzica și dansul sunt, pentru unii, o metodă reușită de eliminare a stresului. O atmosferă amicală și cu istorii amuzante va fi pilula potrivită. Plus la aceasta, câteva focuri de artificii, care au ca rol de a crea momente spectaculoase, vor fi binevenite. Toate sentimentele explodează odată cu strălucirea culorilor și cum se zice în popor: fiecare tresare de zgomotul ce alungă spiritele rele. Pentru aceasta e nevoie doar să accesezi mediu/știri online și plăcerea se livrează la punctual destinat.

Plimbarea în sânul naturii. Dacă timpul este frumos, nu rata ocazia să ieși la o plimbare în parc cu o prietenă. Aerul proaspăt și o discuție de suflet cu o persoană apropiată va reduce considerabil emoțiile negative.

Somnul. Pentru unii, această metodă le permite să evadeze de probleme și griji, pentru o perioadă scurtă, dar destul ca creierul și sistemul nervos să se relaxeze. Nu trebuie să uităm de cele 8 ore de somn pe timpul nopții, care are un efect de refacere ale forțelor și funcțiilor organismului. Este un bun remediu pentru sănătatea mintală și corporală.

Băuturi cu efect relaxant. Un suc natural, un ceai din ierburi (mușețel, mentă, tei, păducel etc.) servit în anturaj amical și la o vorbă bună este un remediu relaxant și sigur pentru lupta contra stresului. Ar fi bine să ai mereu un ceai la dispoziție, fie acasă sau la muncă, situații stresante sunt peste tot.

Alimentația sănătoasă. Mănâncă multe fructe, legume și produse bogate în proteine și vitamina C. Acestea ajută la îmbunătățirea circulației sângelui de la inimă spre sistemul nervos central (creier) și invers. Plus la asta, mâncați ciocolate sau banane.

Ascultă muzică. Muzica clasică are un efect calmant real, încetinește ritmul cardiac și scade tensiunea arterială. Dacă nu vă place acest gen de muzică, ascultași cea preferată. Încercați să fredonați sau chiar să dansați, o să observați că o să vă simțiți mai bine.

Stresul cotidian face parte din viața fiecăruia dintre noi și este aproape imposibil să-l scoți complet din rutina de zi cu zi.
Este normal să ne simțim depășiți de anumite probleme, dar nu trebuie să trăim mereu într-o stare de neliniște din cauza problemelor familiale, financiare, ci să avem grijă de sănătatea noastră și a celor din jur.