-

Cum să ai un somn liniștit

Traversăm cu toții o perioadă stresantă în care calitatea somnului nostru poate fi afectată. Pentru a ne menține sistemul imunitar sănătos dar și echilibrul mental, e nevoie de un somn bun și odihnitor în timpul nopții.

Un somn sănătos te va ajuta să îți păstrezi mintea limpede pe parcursul zilei și să faci tot felul de activități în casa ta, singur sau alături de ceilalți membri ai familiei .

Specialiștii recomandă să păstrăm o rutină sănătoasă și să respectăm pe cât posibil orele de culcare și de trezire.

Odată cu programul de izolare, este posibil să ți se schimbe și orele de culcare și trezire, iar ciclul de somn - veghe poate fi perturbat.

O rutină sănătoasă care implică aceeași oră de trezire în fiecare dimineață te va ajuta să îți reglezi mai bine somnul.

Astfel, procesele fiziologice vor funcționa ca și până acum, schimbările în programul tău de somn nu vor fi atât de mari și îți va fi mai ușor să revii la vechiul program după perioada de izolare.

DORMI ÎNTR-O ÎNCĂPERE ÎNTUNECOASĂ ȘI RĂCOROASĂ

În general, temepratura din dormitor ar trebui să fie între 15 și 20 de grade. În perioada de izolare este bine să aerisești cât mai mult locuința și mai ales dormitorul înainte de culcare.

Melatonina, hormonul specific somnului este produs în camere întunecoase, așa că un astfel de dormitor te va ajuta să ai un somn mai odihnitor.

PROFITĂ DE LUMINA NATURALĂ

Evită să privești ecranele dispozitivelor electronice în timpul nopții deoarece îți vor afecta ciclul de veghe, lumina acestora transmițând corpului tău că e timpul să te trezești. Încearcă să nu urmărești filme sau seriale înainte de a te duce la culcare pentru că îți vor agita mintea.

În schimb, scrie câteva gânduri pe o coală de hârtie sau citește o carte la lumina caldă a unei veioze.

În timpul zilei, amenajează-ți un birou în apropierea unei ferestre, trage jaluzelele, lasă aerul curat să intre și bucură-te de lumina strălucitoare în fiecare dimineață în timp ce lucrezi sau faci diverse activități: citești, faci un joc de puzzle sau pictezi.

LIMITEAZĂ TIMPUL DEDICAT ȘTIRILOR

Avalanșa de știri din această perioadă îți poate crește nivelul de anxietate și va afecta, astfel, calitatea somnului. Decât să fii conectat toată ziua la știri, mai bine acordă câte 10 minute dimineața, la prânz și seara pentru a te informa despre noutățile zilei.

FĂ EXERCIȚII FIZICE ACASĂ

Adaugă activităților casnice din timpul zilei câteva exerciții fizice care îți vor îmbunătăți calitatea somnului. Pentru diminuarea anxietații, exercițiile de respirație, yoga și meditația pot fi foarte utile. Sau poți încerca diverse video-uri și aplicații cu care să îți creezi un program de mișcare acasă.

Încearcă totuși să nu faci exerciții fizice intense la ore târzii deoarece temperatura corpului trebuie să aibă timp să revină la normal până vei adormi.

Nu uita că distanțarea socială, autoizolarea și spălarea regulată a mâinilor rămân a fi cele mai bune soluții pentru a ne proteja de COVID-19. Este important să vă protejați sănătatea voastră și să îi protejați pe cei din jurul vostru.

Sursa: Viorel Grosu

Foto: pixabay.com

banner 600 j 3

Articole înrudite