-

100 grame de FISTIC pe zi țin în limite normale nivelul colesterolului. Iată și alte beneficii uimitoare ale consumului de fistic!

Cu aroma sa de nucă și gust ușor dulceag, fisticul reprezintă gustarea ideală dintre mese prin care putem asigura organismului nutrienţii de care are nevoie. Consumați în fiecare zi un pumn de fistic în stare crudă, iar sănătatea dumneavoastră va avea numai de câștigat!

Studii realizate de o echipă de cercetători de la Universitatea din Texas au scos la iveală o serie de beneficii ale consumului de fistic, printre care: scăderea nivelului de colesterol "rău", combaterea stresului și eliminarea durerilor de cap. În cazul persoanelor care au probleme cu colesterolul „rău" primele rezultate se pot observa după numai trei săptămâni de la introducerea fisticului în meniul zilnic.

Fisticul reprezintă o sursă excelentă de grăsimi sănătoase. Astfel 100 grame de fistic crud conțin 44 g de grăsimi, din care 23,3 g sunt mononesaturate (53%), iar 13,5 g polinesaturate (30,7%). Acest raport benefic de acizi grași este de ajutor în prevenirea bolilor cardiovasculare, consumul de grăsimi mononesaturate fiind asociat cu o incidență mai scăzută a acestor boli.

Pe de altă parte, fisticul este unul dintre alimentele bogate în fibre: 3 g de fibre în 28 de g de fistic, ceea ce înseamnă aproximativ 12% din necesarul zilnic recomandat, mai mult decât nucile sau decât o porție de fulgi de ovăz.

De asemenea, fisticul este o sursă importantă de magneziu (8% din necesarul zilnic recomandat în 30 g de fistic), cel mai bun mineral anti-stres recunoscut de medici.

Însă ingredientul cheie este vitamina E, care se găsește din abundență în fistic, sub formă de gama-tocoferol, despre care numeroase cercetări au confirmat că are un rol protector împotriva cancerului."Fisticul este unul dintre acele alimente bune pentru sănătatea noastră, iar 60 grame de fistic consumat zilnic poate să reducă riscul de cancer pulmonar fără să-și pună amprenta asupra greutății corporale", susține unul dintre autorii studiului mai sus menționat.

Iată și alte beneficii ale fisticului, pe care nu ar trebui să le ignorați!

1. Îmbunătățește tranzitul intestinal

Conținutul său bogat în fibre fac din fistic un ajutor de nădejde în reglarea și îmbunătățirea tranzitului intestinal.

2. Protejează vederea

Spre deosebire de alte fructe oleaginoase, fisticul conține două substanțe extrem de importante pentru sănătatea ochilor: luteină și zeaxantină. Oftalmologii susțin că acești doi antioxidanți protejează vederea și reduc riscul de a dezvolta degenerescență maculară, principala cauză care conduce la slăbirea vederii și la orbire.

3. Previne diabetul

Bogat în grăsimi sănătoase, fisticul contribuie la prevenirea instalării diabetului, mai ales a celui de tip 2. Studiile au relevat faptul că un consum zilnic de fistic în stare crudă reduce nivelul de zahăr din sânge.

4. Întărește sistemul imunitar

Fisticul este renumit pentru cantitatea importantă de antioxidanţi pe care o contine. În plus, aproximativ 30 de grame de fistic furnizează 20% din necesarul zilnic de vitamina B6, necesară pentru buna funcționare a sistemului imunitar.

5. Ține tensiunea arterială sub control

Acidul folic ce se găseste din abundență în fistic are efect de relaxant asupra vaselor de sânge, prevenind apariţia hipertensiunii arteriale, iar vitamina B1 ajută la prevenirea apariţiei tulburărilor de ritm cardiac.

6. Previne îmbătrânirea

Fisticul încetinește procesul de îmbătrânire, grație abundenței de vitamina B ( B6, B8, B9)

7. Ajută la menținerea greutății corporale

Fisticul este de folos în menținerea sub control a greutății corporale - fapt datorat prezenței din belșug atât a unor proteine și grăsimi sănătoase, cât și a unor fibre alimentare care determină un grad ridicat de sațietate, ajutându-te să te simți sătul și plin de energie o perioadă mai lungă de timp. Studiile au arătat că persoanele care consumă în mod frecvent nuci, inclusiv fistic, prezintă o greutate corporală mai sănătoasă și rate de obezitate mai scăzute în comparație cu ce care evită consumul acestor fructe uscate.

Articole înrudite