-

Cele mai bune alimente pentru creier și sistemul nervos

Ca centru de control al corpului, creierul este responsabil de menținerea bătăilor inimii și de respirația plămânilor, mișcare, simțuri.

De aceea este o idee bună să mențineți creierul într-o stare bună. Alimentele pe care le consumați joacă un rol în menținerea sănătății creierului și pot îmbunătăți sarcini mentale specifice, cum ar fi memoria și concentrarea.

Știm cu toții că mâncarea sănătoasă este importantă pentru bunăstarea noastră mentală și fizică. Dar, uneori, corpurile noastre necesită anumite substanțe nutritive specifice pentru a fi mai active și mai sănătoase.

Creierul necesită, de asemenea, unele substanțe nutritive importante pentru a funcționa corect. Nu putem nega faptul că, pe măsură ce îmbătrânim în mod cronologic, corpul nostru îmbătrânește împreună cu noi. Cercetările arată că vă puteți mări șansele de a menține un creier sănătos până la bătrânețe, dacă adăugați alimente "inteligente" la regimul zilnic de alimentație.

Aici vă aducem o listă de alimente care vă vor ajuta să vă îmbunătățiți funcționarea creierului și a sistemului nervos, în special a materiei cenușii. (PM)

Ştiaţi că ciocolata neagră stimulează sănătatea creierului şi a inimii?

Cât de bună este memoria dumneavoastră şi cât de uşor sau greu vă puteţi concentra? Vă oferim câteva sfaturi care demonstrează importanţa alimentaţiei pentru sănătatea creierului.

Pentru o bună funcţionare, creierul are nevoie de 20% din energia totală a organismului.

Prin urmare, este foarte importantă furnizarea nutrienţilor necesari pentru un creier puternic. De exemplu, dacă dimineaţa nu luaţi micul dejun, aveţi un nivel redus de eficienţă, ceea ce duce la o concentrare slabă şi la alte dificultăţi în activităţile dumneavoastre zilnice.

O altă consecinţă poate să fie şi o durere puternică de cap. Iată şase alimente sănătoase pentru a îmbunătăţi performanţa cognitivă şi pentru a avea un creier activ:

1. Fulgi de ovaz

Ovăzul conţine proteine şi aminoacizi benefici pentru buna funcţionare a creierului şi a inimii. În plus, este bogat în acizi grasi nesaturaţi sănătoşi, în viaminele B1 şi B3, în acid folic, poasiu, fosfor, magneziu, care îmbunătăţesc nu numai performanţa creierului, ci şi memoria.

2. Banane

Bananele conţin glucoză, care alimentează creierul cu energie. De asemenea, au un procent ridicat de vitamina B6, acid folic şi minerale, inclusiv magneziu, calciu şi potasiu. În plus, aceste fructe oferă organismului fibre care stimulează digestia şi previn constipaţia. Prin conţinutul bogat în vitamina B6, bananele îmbunătăţesc atât starea de spirit, cât şi performanţa cognitivă.

3. Broccoli

Este una dintre cele mai sanătoase legume. Aceasta aparţine legumelor crucifere, cum ar fi conopida şi varza. Broccoli conţine proteine, fibre, vitaminele A, C, E, K şi complexul de vitamine B. Este o sursă excelentă de vitamine B3 şi B6, care vă portejează şi vă consolidează memoria.

4. Nuci - Sunt recomandate de medici şi nutriţionişti pentru scăderea colesterolului şi pentru îmbunătăţirea funcţiei creierului. Nucile conţin acid linoleic, acizi graşi omega-3, vitaminele E, B1, B2, B3 şi B6, acid folic, magneziu, cupru, seleniu, flavonoide şi vitamina E. Consumul de nuci este foarte sănătos pentru inimă şi creier. Trei-patru nuci pe zi sunt suficiente pentru a profita de numeroasele lor beneficii.

5. Peşte gras

Peştele gras este recomandat deoarece conţine acizi grasi polinesaturaţi, cum ar fi omega-3, care sunt foarte importanţi pentru creier şi inimă. Ideal ar fi să se consume peşte gras de trei-patru ori pe săptămână.

6. Ciocolata

Cea mai bună este ciocolata neagră, cu un conţinut ridicat de cacao. Ciocolata conţine multe vitamine, antioxidanţi, potasiu şi calciu. Nutriţioniştii recomandă să se consume zilnic o cantitate mică de ciocolată. Consumul regulat de ciocolată neagră promovează sănătatea inimii şi a creierului.

Motivaţia de a învăţa lucruri noi, dar şi respectarea unei alimentaţii sănătoase sunt importante pentru sănătatea generală a organismului şi pentru performanţa cognitivă.

SURSA: RADOR

Articole înrudite