-

Adormiţi cu televizorul aprins? Iată ce trebuie să ştiţi!

Multora dintre noi ni se pare mai ușor să adormim atunci când ne uităm la televizor sau, mai degrabă, atunci când îl ascultam. Unii şi-au făcut din asta chiar un obicei la care nu mai pot renunţa, apelând în fiecare seară la televior pentru a putea adormi.

Trebuie să ştiţi că efectele obiceiului de a adormi cu televizorul aprins nu sunt deloc favorabile.

Unul dintre motivele pentru care medicii susţin că nu este bine să devii adeptul acestui obicei, are în vedere efectul luminii albastre cu leduri – frecvență a luminii emisă de majoritatea dispozitivelor electronice – asupra melatoninei, un hormon care reglează ritmurile circadiene. Lumina albastră inhibă producția de melatonină, care îi spune corpului că e timpul de culcare. Un ritm circadian dat peste cap nu te lasă să adormi, te face mai alert și te împiedică să intri în stadiile de somn profund.

Pe de altă parte, în urma unui nou studiu, cercetătorii au descoperit că dacă adormi cu televizorul aprins sunt şanse mari să te confrunţi cu kilogramele în plus.

Cercetătorii au analizat datele a 43.733 de femei cu vârste cuprinse între 35 şi 74 de ani, în perioada iulie 2003- martie 2009. răspunsurile lor au fost împărţite în patru categorii: fără lumină, lumină difuză, lumină din exteriorul camerei (iluminat public sau farurile maşinilor) şi lumina de veghe din dormitor sau cea a televizorului. De-a lungul studiului au fost înregistrate şi date precum înălţimea şi greutatea participanţilor.

Rezultatele studiului nu sunt deloc favorabile în cazul persoanelor care preferă să adoarmă cu televizorul aprins. 17% dintre participanţi erau predispuşi să ia 5 kilograme în plus, 13% erau predispuşi să crească indicele masei musculare cu 10%, 22% erau predispuşi să devină supraponderali, iar 33% erau predispuşi la obezitate.

În timp ce lumina din cameră nu cauzează în mod direct creşterea în greutate, expunerea excesivă la aceasta duce la un somn neliniştit şi limitează timpul în care somnul este adânc. Lipsa somnului afectează hormonii apetitului, ceea ce duce la mâncatul în exces, un metabolism lent şi la mai puţină activitate fizică.

Citește mai mult despre stil de viațăsfatul medicului și idei practice.  

Foto: Pixabay

Articole înrudite