-

Viața fără riduri. Top 6 grupe de alimente care mențin pielea tânără și frumoasă

Ne străduim să ne menținem tinerețea cât mai mult, însă vine inveitabil momentul în care observăm cum acea linie fină din jurul ochilor sau de pe frunte se transformă ușor în rid. Deși produsele cosmetice pot ajuta foarte mult, cel mai indicat este să ne menținem pielea sănătoasă printr-o dietă echilibrată.

Iată câteva alimente care ajută la mentinerea tenului tânăr și sănătos mai mult timp.

1. Alimente care ajută la refacerea colagenului
Colagenul este acea proteină din corpul nostru care menține toate celulele lipite și ajută la creare de țesut conjunctiv, foarte important pentru o piele frumoasă, dar nuă numai. Aproape 30% din proteinele din corpul nostru sunt sub frma de colagen. de-a lungul timpului, aceste proteine se deteriorează, iar efectul este cel mai vizibil la nivelul pielii. Iar deoarece corpul nostru nu mai produce același nivel de colagen ca atunci când suntem copii, este foarte important să mâncăm alimente care pot ajuta la reducerea efectelor neplăcute estetic care apar mai târziu în viață. Iata câteva dintre aceste alimente:
* Morcovi
* Cartofi dulci
*Fructe de mango
* Roșii
* Dovleac

2. Alimente bogate în Vitamina C
Vitamina C este la fel de importantă pentru piele ca și colagenul. De fapt, vitamina C sustine refacerea colagenului. Vitamina C oferă pielii un aspect plăcut, luminos, dar ajută și sitemul imunitar. De aceaa, este foarte important să adăugăm în dieta noastră zilnic alimente cu un conținut cât mai mare de vitamina C, precum:
* Legumele: ardei gras roșu și galben, pătrunjel, roșii uscate, brocoli și conopidă, napi
* Fructe: guava, kiwi, portocale, piersici, căpșuni, lămâi

3. Alimente bogate în Acizi grași Omega 3
Acizii grași Omega 3 nu te ajută la întărirea pielii, dar dacă îi introduci în dieta ta, pielea ta îți va mulțumi, deoarece ei ajută la reducerea inflamațiilor și a roșelii, precum și la prevenirea acneei sau a cancerului de piele, alăruri de alte beneficii pentru restul corpului tău.
Iată câteva surse bune de acizi Omega 3:
* Uleiul de pește
* Uleiul de semințe de in presat la rece
* Semițele de in proaspete
* Somonul
* Nuci crude

4. Uleiul de cocos
Uleiul de cocos este foarte important pentru nivelul general de energie a organismului, dar are de asemenea și un rol antimicrobian și anti-fungic foarte important. El poate fi folosit atât în alimentație, cât și aplicat local pe zonele arse de soare sau pe piele uscată și poate fi utilizat chiar și ca balsam de buze.
Câteva din felurile în care puteți folosi uleiul de cocos sunt:
* La preparat floricele de porumb
*Adăugat în cerealele de dimineață
* Folosit la sotarea legumelor
* Folosit în orice rețetă în locul untului sau al uleiului vegetal

5. Alimente bogate in sulf
Sulful ajută la eliminarea toxinelor din organism. La nivel celular, aceste minerale ajută la neutralizarea radicalilor liberi, care pot produce diverse daune și care acționează, de exemplu, precum rugina. Putem spune despre sulf că este un deruginol pentru corp. El ajută de asemenea și la refacerea colagenului iar la nivelul pielii previne uscarea acesteia. Pentru prevenirea aparițieie mâncărimilor, petelor pe piele și a uscăciunii, asigurați-vă că aveți în dietă alimente bogate în sulf precum:
* Ouă
* Usturoi
* Ceapă
* Brocoli
* Sparanghel
* Pește
* Vită

6. Apa
Cred că deja nu mai e nevoie de înșirat beneficiile apei pentru piele. Nimic nu îți mentine tenul sau tonusul mai tonifiat precum apa. Iar deshidratarea poate duce la mari probleme de piele, așa că nu uita să îți bei porția de apă cu conștiinciozităte în fiecare zi.