-

Ca să fim sănătoşi trebuie doar să … dansăm!

În secolul trecut, dansul era una dintre cele mai des întâlnite metode de relaxare, de socializare, de menţinerii greutăţii corporale şi a unui tonus ridicat.

Din nefericire, în zilele noastre, dansul nu mai este trăit la intensitate maximă, prin dans nu se mai exprimă emoţiile şi trăirile reale, iar tot mai puţină lume îl practică.

În opinia psihologului Andra Tănăsescu, depresia se instalează într-un ritm tot mai accelerat în societatea actuală din cauza “sedentarismului social” şi a nevoii tot mai mari de a interacţiona mai mult virtuală decât în viaţa reală. “Oamenii nu sunt neapărat mai sedentari decât erau acum câteva decenii, însă sunt mai sedentari social, adică nu mai simt acea plăcere, nevoie, dorinţă de a sta la poveşti cu oamenii, în viaţa reală, ci se închid tot mai mult în ei.

Acest stil de viaţă s-a răsfrânt şi asupra dansului, care este practicat de un număr tot mai mic de oameni. În fapt, dansul era una dintre acele metode de socializare cele mai întâlnite şi iubite de majoritatea oamenilor.

Chiar dacă se mai practică în zone tot mai izolate ale societăţii, acesta nu mai transmite aceleaşi emoţii, nu mai este trăit din străfundul sufletului şi nu mai este folosit ca o metodă de socializare, ci mai mult în sensul performanţei”, explică psihologul Andra Tănăsescu.

Care sunt beneficiile fizice ale dansului?

Dansul atrage după sine nu doar beneficii fizice, cât mai ales beneficii de ordin psiho-emoţionale. “Dansul previne şi tratează anumite boli, fiind de ajutor în diabetul zaharat, unele afectiuni cardiovasculare, afectiuni musculare, articulare şi osoase, obezitate, tulburări psihice etc, ajută la întărirea oaselor şi previne osteoporoza la femei, ajută la ameliorarea sau prevenţia unor afecţiuni articulare sau musculare, arde caloriile şi este “adjuvant” în reglarea glicemiei.

De asemenea, prin dans, ajungem să ne cunoaştem mai bine corpul, încetineşte procesele de îmbătrânire, energizează, ajută la digestie, prin stimularea musculaturii trunchiului şi crearea unui joc de presiuni care se transmit organelor digestive, previne anemia prin stimularea creării unei cantităţi mai mari de sange în organism, învăţăm tehnici de respiraţie şi intensifică reflexele”, declară psihologul Andra Tănăsescu.

Din perspectiva beneficiilor psiho-emoţionale, specialistul este de părere că dansul îmbunătăţeşte funcţia cognitivă şi memoria la orice vârstă, creşte stima de sine, eliberează emoţii negative, ca: furie, teamă, ură etc., îmbunătăţeşte comunicarea intrapersonală, combate stresul şi depresia şi previne afecţiunile psihiatrice.

Ce stiluri de dansuri putem exersa?

Psihologul Andra Tănăsescu este de părere că nu trebuie să ne cantonăm pe un singur dans, ci fiecare stil de dans atrage după sine beneficii particulare. Astfel, iată care sunt cele mai populare stiluri de dans pe care le putem exersa, astfel încât să abundăm de energie, să ne păstrăm încrederea în sine şi să fim fericiţi:

– Latino reprezintă o combinaţie de dansuri din Caraibe, America de Sud şi mici influenţe din Africa, implică de obicei un partener de dans, de sex opus, şi pune accentul pe ritmurile latino şi mişcările senzuale. “Acest dans aduce beneficii prin faptul că încurajează ieșirile în mediul social, dezvoltă încrederea și capacitatea de exprimare, precum și libertatea de mișcare care, în viața de zi cu zi, se traduce în libertatea de a trăi viața”, explică psihologul Andra Tănăsescu.

– Balet – „Baletul este un gen de dans artistic figurativ, executat de una sau mai multe persoane. Prin practicarea acestuia, mobilitatea, echilibrul și flexibilitatea cresc semnificativ. În ceea ce privește dezvoltarea psiho-emoțională, baletul ajută la stabilirea unui mod de viață ordonat, echilibrat și crește capacitatea de concentrare”, afirmă psihologul.

– Dansul contemporan. “Dansul contemporan se poate spune că se aseamănă cu baletul, venind în plus cu o libertate imensă de mișcare și exprimare. În timp ce baletul se bazează pe mișcări și structuri fixe, repetitive, posturi exacte și linii perfecte, dansul contemporan încurajează creativitatea și exprimarea liberă. Acest tip de dans creează una dintre cele mai puternice conexiuni minte-corp-emoții și aduce imense beneficii din punct de vedere psiho-emoțional”, declară Andra Tănăsescu.

– Hip-hop şi street dance. “Hip-hop-ul și Street dance-ul precum și alte dansuri din această arie, sunt dansuri dinamice, expresive, bazate pe structuri clare și în același timp inovatoare. Printre mișcările dinamice, explozive, se regăsesc inclusiv acrobații și mișcări care țin de un control desăvârșit al corpului. Aceste dansuri oferă un impuls de energie și creativitate, expresivitate și putere”, menţionează specialistul.

– Belly dancing – “Atunci când ne referim la belly dancing, ne gândim la mișcări unduitoare, precum valurile apelor. Această curgere a mișcărilor ține de mobilitatea și controlul corpului și, în același timp, duce la o lejeritate în mișcarile corpului. Prin practicarea acestui tip de dans, energia corpului este pusă în mișcare și potențată, lucru care duce la o conexiune foarte puternică între minte și suflet”, conchide psihologul Andra Tănăsescu.

Sursa: rador

Articole înrudite

  • Ce este ia românească

    Bluza tradițională românească - numită și ie națională, este una dintre cele mai importante piese de costum autentic din România. Cu mâneci largi, motive tradiționale și culori naturale, această bluză a inspirat numeroși designeri de modă, iar recent a început să primească din ce în ce mai multă faimă internațională.

    Ia națională este cea mai la modă îmbrăcăminte din România

    Bluza romaneasca este o imbracaminte importanta in costumul popular purtat de femei si sarbatorit in fiecare an pe 24 iunie, atunci cand se sarbatoreste Ziua internationala a iei romanesti.

    Cunoscuta ca si camasa dacica, originile acestei piese vestimentare e indreapta mult spre vechea civilizatie dacica. De fapt, bluza romaneasca a fost descrisa pe diferite basoreliefuri ca fiind o piesa vestimentara cu o vechime de 2000 de ani. In vremurile moderne, specialistii o considera drept contributia poporului roman la diversitatea imbracamintei europene.

    Pe langa taieturile tipice si manecile largi, bluza romaneasca este impodobita cu broderii in culori naturale, combinate armonios. De-a lungul timpului, a fost purtat de tarani, artisti romani si artisti internationali. In plus, bluza romaneasca a inspirat artisti distinsi precum Henri Matisse, care a pictat faimoasa "La blouse roumaine ".

    Tipuri de ii nationale romanesti - arta broderiei populare

    Ia traditionala romaneasca este fabricata din stofa de bumbac alb, sau de matase. Este impodobita cu diferite motive de broderie romaneasca, mai ales in zona manecilor, in zona pieptului si a gatuluu. Interesant este faptul ca fiecare regiune a Romaniei are un stil unic de ie romaneasca.

    De exemplu, celel mai folosit model pentru bluza romaneasca este cel cu broderie facuta pe umeri, numit camasa cu altita. Puteti gasi acest tip de ie in anumite regiuni ale tarii precum Bucovina, Moldova, Oltenia, Muntenia, Bran si zona Covasna.

    Camasa cu tablie (camasa cu cap) se gaseste in Hunedoara, zona Padureni si Arad. Se caracterizeaza prin ornamente bogate in maneci fara pliuri. Modelul este unul dintre cele mai spectaculoase dintre toate, cu un mare impact vizual.

    In Sibiu si in sudul Transilvaniei gasim un nou stil de bluza populara traditionala. Pe umarul lui ia, exista o banda ornamentala numita umar sau umeras (camasa cu umar). O decorare asemanatoare se vede pe cot, de unde se numeste " pisti cot".

    In Saliste exista o bluza traditionala unica denumita ia cu ciocanele (cu ciocane). Este decorata predominant cu culori negre, iar broderia este inlocuita cu panglici negre cusute pe camasa. In unele cazuri, insertiile sunt rosii, galbene sau albastre si, mai rar, fire de aur.

    Foto: Pixabay

  • Programul „Tomate 2019” – lansat oficial

    Programul guvernamental „Tomate 2019” a fost lansat, oficial, la Botoşani. Primele producţii de roşii vor fi livrate pe pieţele din municipiul reşedinţă de judeţ.

  • Roșiile românești, sigure pentru consum

    Prin intermediul Autorității Naționale Fitosanitare, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) efectuează în această perioadă controale în piețe și la locul de producție (sere și solarii) după recoltare, în vederea prelevării de probe de roșii de la producătorii înscriși în programul guvernamental de sprijin pentru tomate pentru a determina calitatea acestora.

  • Beneficiile merelor pentru organism

    Merele sunt alimentele-minune care pot fi consumate în orice dietă, nu au contraindicaţii deosebite, fiind recomandate chiar şi diabeticilor.

  • Cum îți poate afecta vremea sănătatea

    Vremea este un indicator deosebit de mare despre modul în care starea ta va fi pentru ziua respectivă. Vremea poate avea un impact substanțial asupra sănătății și bunăstării mentale.