Antidepresivele care ajung în râuri fac peştii să devină agresivi

Oamenii de ştiinţă de la Institutul pentru studiul ecosistemelor din Millbrook, New York, au descoperit că deşeurile din industria farmaceutică care ajung în râuri fac peştii să devină agresivi.

Experţii observă că staţiile de purificare a apei nu sunt concepute pentru a separa substanţele chimice conţinute în produsele farmaceutice şi cele de îngrijire personală. Astfel, substanţele chimice ajung în bazinele de apă şi râuri, unde afectează ecosistemele.

În cadrul cercetărilor legate de poluanţi, oamenii de ştiinţă s-au confruntat cu un fapt curios. Există cantităţi semnificative de antidepresive în ape, care schimbă comportamentul peştilor şi îi fac mai agresivi.

S-a constatat că particule de medicamente psihotrope şi de sedative puternice influenţează comportamentul mormolocilor, predispunându-i să devină prădători.

Distrugerea ecosistemelor de către deşeurile din industria farmaceutică provoacă daune comparabile cu cele ale deversărilor de petrol. Filtrarea acestor ape este foarte dificilă, iar peştii din aceste ecosisteme, folosiţi în alimentaţie, pot provoca otrăvire şi boli grave.

Sursa: rador.ro