LUMEA ascunsă sub gheaţa polară (VIDEO)

Calotele de gheaţă ale Pământului ascund o lume necunoscută din care oamenii de stiinţă au reuşit să descopere mici părţi ce constituie adevărate ecosisteme, formate din canioane şi munţi neştiute până acum.

Cercetări relativ recente au scos la iveală existenţa a 91 de vulcani sub gheaţa din Antarctica. Aceştia se alătură celor 47 deja cunoscuţi de către oamenii de ştiinţă. Practic, aceasta este cea mai mare regiune vulcanică de pe Pământ. Tot în Antarctica au fost descoperiţi sub gheaţă munţii Gamburtsev, care sunt la fel de mari ca Alpii, dar sunt complet acoperiţi de gheaţă. De asemenea, a fost gasită o groapă denumită Bentley, care are adâncimea de 2.496 de metri.

La celălalt capăt al lumii, harta arată că în Groenlanda există un "mega canion" care are mai mult de 750 de kilometri lungime şi 800 de metri adâncime, sub stratul de gheaţă.

Pe de altă parte, încălzirea globală care a determinat topirea unor cantități semnificative din gheața polară a scos la iveală obiecte care sporesc misterul asupra acestor regiuni îndepărtate, despre care nu cunoaştem prea multe. Printre acestea se numără:

– cranii umane alungite artificial, despre care nu se ştie cum au ajuns acolo

– un meteorit

– un obiect masiv detectat de sateliţi sub gheaţă, despre care s-au lansat multe teorii. Unii cercetători au spus că este un asteroid care a lovit Terra, iar alţii au mers atât de departe încât să afirme că este vorba despre o bază secretă nazistă

– fosile de dinozauri

– un avion

– două cutii cu whiskey vechi de mai bine de 100 de ani

– o specie necunoscută de animal

– o navă dispărută în 1914.