"Frunza de mătase” care produce singură oxigen

Viitorul stă sub semnul inovaţiilor ştiinţei şi tehnicii, de aceea noile descoperiri menite să schimbe radical perspectiva asupra vieţii nu ne mai iau prin surprindere.

Aproape zilnic auzim despre tot felul de născociri care trec de la faza de proiect şi se materializează, ajungând să facă parte din existenţa noastră.

Astfel au apărut lucruri la care mintea omului nici nu spera, precum sângele artificial sau computerele care iau locul creierului uman.

O altă invenţie care ar putea schimba viaţa a fost creată de către Julian Melchiorri, absolvent RCA. Este vorba despre prima frunză artificială care produce singură oxigen. Aceasta absoarbe apa şi dioxidul de carbon pentru a produce oxigen ca o plantă naturală.

Inventatorul acestei frunze crede că descoperirea lui ar putea ajuta zborurile spațiale pe distanțe lungi.

”Plantele nu cresc în condiţii de gravitaţie zero. NASA cercetează diferite modalităţi prin care să producă oxigen pentru călătoriile de lungă distanţă în spaţiu şi care să permită oamenilor să locuiască acolo. Acest material ne permite să explorăm spaţiul mult mai mult decât putem acum”, susţine Melchiorri.

Comportându-se exact ca o plantă naturală, pentru a produce oxigen, frunza sintetică nu are nevoie decât de lumină şi de o cantitate redusă de apă. „Frunza de mătase este prima frunză biologică fabricată de om. Este foarte uşoară, consumă puţină energie şi este complet biologică", afirmă inventatorul acesteia.

Proiectul face parte din cursul „Innovation Design Engineering / Inovaţie de proiectare în Inginerie„ din cadrul Royal College of Art, în colaborare cu Universitatea Tufts şi a fost denumit ”Silk Leaf/ Frunza de Mătase”.

”Materialul este extras direct din fibrele de mătase şi are o capacitate uimitoare de a stabiliza moleculele. Am extras cloropastele din celulele plantelor şi le-am amplasat în interiorul proteinelor de mătase. Ca rezultat, am obţinut primul material fotosintetic care este viu şi respiră precum o frunză naturală”, a adăugat Melchiorri.