Cum promovăm Litoralul românesc al Mării Negre?
România îşi găseşte, în ultima vreme, din ce în ce mai bine poziţia pe harta destinaţiilor turistice europene.
14 Martie 2018, 09:49
Capitala, oraşul Bucureşti, a devenit un loc foarte căutat de amatorii de distracţii, dar şi de cei interesaţi de obiective cultural‑istorice. Regiunea istorică Transilvania şi cetăţile sale medievale, alături de bisericile fortificate din vechile aşezări săseşti, reprezintă un alt element al destinaţiei România care se impune cu tărie.
Se adaugă Delta Dunării, cu biodiversitatea ei de-a dreptul spectaculoasă, sau Nordul Moldovei, cu mănăstirile sale de o rară frumuseţe.
O altă zonă de interes rămâne Litoralul Mării Negre. Aici, vara, spaţiile de cazare se dovedesc adesea insuficiente. Ziua, pe plajă, abia mai găseşti loc iar noaptea, cluburile sunt arhipline. Marea majoritate a turiştilor este însă generată de piaţa internă.
Proporţia turiştilor străini nu se ridică, încă, la nivelul aşteptat, iar una din cauze ar putea fi promovarea insuficientă a Litoralului peste hotare.
Pentru a răspunde noilor provocări, recent, Primăria Constanţei, cel mai mare oraş românesc de la Marea Neagră, a dat publicităţii o strategie de dezvoltare şi promovare care implică şi staţiunea Mamaia, parte a zonei metropolitane Constanţa.