-

 Brandul „Produs în arie naturală protejată”

Marca înregistrată 'Produs în arie naturală protejată', o iniţiativă a Agenţiei Naţionale pentru Arii Naturale Protejate (ANANP), sub coordonarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), a ajuns în judeţul Timiş.

Iniţiativa reprezintă un instrument de marketing prin care produsele româneşti din ariile naturale protejate pot să devină un brand puternic, recunoscut atât în magazinele româneşti cât şi în cele europene.

'Toţi producătorii locali care îşi desfăşoară activitatea în arii naturale protejate, siturile 'Natura 2000', vor avea un avantaj privind accesarea fondurilor pe linia de finanţare care va fi lansată în luna august, care va fi de 200 de milioane de euro, din fonduri europene, cu granturi de până la 200.000 de euro, pentru producătorii locali. ANANP a lansat un Ghid şi o Procedură prin care toţi producătorii locali se pot înscrie pentru accesarea acestor fonduri. Ei vor fi promovaţi şi pe platforma noastră, a ministerului, ulterior putând beneficia de un punctaj în plus la evaluarea proiectelor. Statul român, prin toate instituţiile sale, trebuie să vină în sprijinul comunităţilor locale, deoarece, deşi trebuie să protejăm mediul înconjurător, trebuie să ne asigurăm că dezvoltăm sustenabil şi durabil comunităţile locale', a declarat ministrul Mediului, Costel Alexe, în cadrul unei întâlniri organizată, joi, în comuna Şandra, cu reprezentanţii Unităţilor Administrativ-Teritoriale (UAT) din judeţul Timiş, care deţin pe suprafaţa lor arii naturale protejate.

La rândul său, Adi Croitoru, preşedintele ANANP, a afirmat că 'brandul de 'Produs în Arie Naturală Protejată' nu se dă unui anumit tip de comunitate'.

'Se dă tuturor românilor care trăiesc într-o arie naturală protejată, care au posibilitatea de a produce fie un produs alimentar, fie non-alimentar, fie pensiune, fie activităţi turistice, dar care să înglobeze valori ale tradiţiilor naţionale străvechi, care fac diferenţa, care ne fac unici în peisajul culturii şi civilizaţiei europene. Diferenţa dă valoare, atunci când vorbim de conservarea tradiţiilor naţionale culturale şi civilizaţionale', a spus Croitoru.

Potrivit ANANP, producătorii din ariile naturale protejate sunt ajutaţi prin intermediul acestei iniţiative să-şi promoveze şi comercializeze produsele care înmagazinează tradiţii şi obiceiuri unice, străvechi, astfel încât ambele obiective, cuprinse în agenda 'Strategia UE pentru Biodiversitate 2030', să fie armonizate.

AGERPRES

Foto: Pixabay