Ascultă Radio Antena Satelor Live

Pandemia a adus schimbări în comportamentul de consum al românilor

56% dintre consumatori afirmă că nu vor reveni la obiceiurile anterioare, potrivit unui studiu realizat de o companie de profil.

Pandemia a adus schimbări în comportamentul de consum al românilor

17 Iunie 2021, 09:53

'Pandemia a adus schimbări permanente în comportamentul de consum al clienţilor. Spre exemplu, românii s-au îndreptat cu precădere spre canalele digitale pentru a-şi face cumpărăturile, 56% dintre aceştia afirmând că nu vor reveni la obiceiurile anterioare. Doar 29% declară că se vor întoarce la 'vechiul normal', iar circa 34% spun că vor folosi chiar mai multe aplicaţii digitale decât utilizează în prezent. Rezultatele studiului au fost prezentate în cadrul evenimentului online Reimagine Marketing, organizat de SAS astăzi 17 iunie', se arată într-un studiu, citat de Agerpres.

Pentru a obţine o experienţă cât mai personalizată, clienţii sunt acum mai dispuşi să furnizeze date cu caracter personal companiilor. O treime (33%) dintre aceştia s-au declarat mai deschişi în acest sens, faţă de 20% care spun că sunt mai puţin dispuşi să facă acest lucru, cei dintâi specificând că ar dori în schimb o experienţă îmbunătăţită.

Cu toate acestea, companiile trebuie să ia în considerare şi faptul că, în timpul pandemiei, clienţii au devenit mai conştienţi de pericolul fraudelor. Aproape 70% sunt fie mai vigileţi când vine vorba de fraudă, fie au experimentat-o personal. Dintre aceştia, 16% au observat o creştere a mesajelor de tip fraudă.

Aproape jumătate (47%) dintre clienţi au susţinut că ar renunţa la un brand după doar una sau două experienţe neplăcute.

Clienţii din România sunt mai permisivi (37%), înregistrând cel mai mic procent din regiune. Totodată, 81% dintre cumpărători consideră că segmentul customer experience s-a îmbunătăţit de la începutul pandemiei, însă 56% şi-au schimbat, totuşi, furnizorii în timpul pandemiei.

Potrivit sondajului, preţurile mici şi reducerile speciale nu vor fi suficiente pentru a împiedica clienţii să schimbe brandul. În timp ce 23% dintre oameni au schimbat furnizorii pentru preţuri mai mici şi reduceri mai mari, 20% au trecut la un furnizor care oferă o experienţă online mai simplă şi mai facilă.

De asemenea, 16% şi-au schimbat furnizorul pentru a beneficia de opţiuni de livrare mai rapide sau mai convenabile, iar alţi 13% din cauza unei experienţe negative cu brandul.

Ajutorul pentru încălzire și suplimentul de energie, disponibile persoanelor vulnerabile
Economic 02 Noiembrie 2025, 10:41

Ajutorul pentru încălzire și suplimentul de energie, disponibile persoanelor vulnerabile

Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) a demarat procesul de solicitare a sprijinului financiar destinat...

Ajutorul pentru încălzire și suplimentul de energie, disponibile persoanelor vulnerabile
Apa potabilă ar putea avea un tarif plafonat pentru consumatorii casnici
Economic 31 Octombrie 2025, 15:20

Apa potabilă ar putea avea un tarif plafonat pentru consumatorii casnici

O inițiativă legislativă recent depusă în Parlament urmărește să ofere protecție financiară familiilor prin limitarea...

Apa potabilă ar putea avea un tarif plafonat pentru consumatorii casnici
Tinerii continuă să aibă cele mai mari dificultăți de angajare în România. Rata șomajului rămâne aproape de 6%
Economic 30 Octombrie 2025, 10:02

Tinerii continuă să aibă cele mai mari dificultăți de angajare în România. Rata șomajului rămâne aproape de 6%

Datele recente ale Institutului Național de Statistică arată că piața muncii din România nu a înregistrat schimbări majore în...

Tinerii continuă să aibă cele mai mari dificultăți de angajare în România. Rata șomajului rămâne aproape de 6%
Sistemul de garanție-returnare își extinde rețeaua. RetuRO aduce reciclarea și în mediul rural
Economic 29 Octombrie 2025, 15:38

Sistemul de garanție-returnare își extinde rețeaua. RetuRO aduce reciclarea și în mediul rural

La aproape doi ani de la lansare, sistemul de garanție-returnare (SGR) din România demonstrează că poate schimba...

Sistemul de garanție-returnare își extinde rețeaua. RetuRO aduce reciclarea și în mediul rural
Sistemul de garanție-returnare, un exemplu de succes al reciclării în România
Economic 29 Octombrie 2025, 15:24

Sistemul de garanție-returnare, un exemplu de succes al reciclării în România

La aproape doi ani de la implementarea sistemului de garanție-returnare (SGR), România face pași concreți în direcția unei...

Sistemul de garanție-returnare, un exemplu de succes al reciclării în România
Galațiul urcă în clasamentul național al șomajului, cu peste 10.000 de persoane fără loc de muncă
Economic 28 Octombrie 2025, 14:12

Galațiul urcă în clasamentul național al șomajului, cu peste 10.000 de persoane fără loc de muncă

Creșterea numărului de persoane fără loc de muncă în județul Galați reflectă o problemă tot mai accentuată a pieței muncii...

Galațiul urcă în clasamentul național al șomajului, cu peste 10.000 de persoane fără loc de muncă
Mai multe vouchere "Rabla" disponibile: Bugetul programului a fost majorat. Când încep înscrierile
Economic 28 Octombrie 2025, 10:07

Mai multe vouchere "Rabla" disponibile: Bugetul programului a fost majorat. Când încep înscrierile

În contextul cererii crescute pentru voucherele de casare, Administrația Fondului pentru Mediu a intervenit prompt, deblocând...

Mai multe vouchere "Rabla" disponibile: Bugetul programului a fost majorat. Când încep înscrierile
Istorie la Banca Națională: Va fi lansată prima monedă colorată românească
Economic 24 Octombrie 2025, 14:08

Istorie la Banca Națională: Va fi lansată prima monedă colorată românească

Banca Națională a României marchează o nouă etapă în istoria sa numismatică prin lansarea primei monede colorate emise...

Istorie la Banca Națională: Va fi lansată prima monedă colorată românească