Ascultă Radio Antena Satelor Live

Black Friday de România sau transformarea unui fenomen comercial într-o campanie de zi cu zi

Într-o perioadă destul de complicată din punct de vedere economic şi sanitar, România se pregăteşte cum poate de marcarea unei noi ediţii de Black Friday, sărbătoare care, însă, şi-a pierdut însemnătatea cu ajutorul heirupist al retailerilor de pe piaţa locală.

Black Friday de România sau transformarea unui fenomen comercial într-o campanie de zi cu zi

12 Noiembrie 2021, 08:15

Să nu uităm că România sărbătoreşte în fiecare zi din an şi în fiecare minut din zi 'Vinerea Neagră', indiferent că e luni, marţi, miercuri, joi... sâmbătă sau duminică.

Practic, fiecare zi a săptămânii s-a transformat de câţiva ani într-una de vineri, noteaza Agerpres.

Ediţia din acest an, stabilită arbitrar pe 12 noiembrie, aduce numeroase promoţii la sute de mii de produse din toate categoriile posibile şi imposibile, de la fashion până la locuinţe şi credite bancare.

În tot acest tumult al reducerilor se remarcă activitatea intensă derulată de către inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), care, în premieră, au propus suspendarea magazinului online al unui mare retailer de electro-IT, pentru practici neloiale faţă de stabilirea reducerilor la produsele comercializate cu ocazia Black Friday 2021.

În acelaşi timp, ANPC a înfiinţat Comandamentul Special Black Friday, care are drept scop supravegherea permanentă, 24 din 24 de ore, a ofertelor cu promoţii, din această perioadă, indiferent de domeniul de activitate.

Punct de plecare pentru un nou Black Friday în România

În acest context, o analiză realizată de compania de hosting (găzduire web) din România, MxHost, relevă faptul că aproximativ 70% dintre magazinele online nu sunt pregătite pentru a face faţă creşterilor de trafic de Black Friday, în condiţiile în care traficul magazinelor online se dublează, de regulă, dar poate creşte, în unele cazuri şi de zece ori.

Cât priveşte intenţia de cumpărare a consumatorilor în campania reducerilor, peste 50% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani au declarat că vor să cumpere cel puţin un produs, o pondere ridicată fiind consemnată pe segmentul de vârstă 18 - 34 de ani, potrivit unui studiu telefonic realizat în perioada 22 - 28 octombrie de Kantar România.

Dintre aceşti potenţiali cumpărători, 64,6% intenţionează să cumpere de la magazinele online, iar bugetul alocat pentru Black Friday este de până la 1.000 de lei în cazul a peste o treime dintre respondenţi, între 1.000 şi 3.000 de lei pentru 40,7%, şi peste 3.000 de lei pentru 15,8%. La nivel general, media bugetului alocat de către români pentru cumpărăturile de Black Friday sare de 2.200 de lei.

Categoriile de achiziţii cele mai căutate de respondenţi sunt: electrocasnice mici, haine, televizoare, telefoane mobile, frigidere, încălţăminte, maşini de spălat, home & deco, laptopuri, cosmetice şi aragazuri.

Foto: pixabay

Etichete : black friday
Datele din iulie ale INS reconfirmă stagnarea PIB în primul trimestru din acest an
Economic 10 Iulie 2025, 12:51

Datele din iulie ale INS reconfirmă stagnarea PIB în primul trimestru din acest an

Produsul Intern Brut a stagnat în primul trimestru al acestui an, comparativ cu trimestrul precedent, iar faţă de acelaşi...

Datele din iulie ale INS reconfirmă stagnarea PIB în primul trimestru din acest an
Deficitul comercial a crescut cu 16,4% în primele cinci luni (statistică)
Economic 10 Iulie 2025, 12:50

Deficitul comercial a crescut cu 16,4% în primele cinci luni (statistică)

Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în primele cinci luni din acest an a crescut cu 16,4% faţă de perioada similară a...

Deficitul comercial a crescut cu 16,4% în primele cinci luni (statistică)
Nazare, despre moneda euro digitală: Trebuie să avem de-a face cu un mijloc de a complementa, nu de a înlocui numerarul
Economic 08 Iulie 2025, 20:18

Nazare, despre moneda euro digitală: Trebuie să avem de-a face cu un mijloc de a complementa, nu de a înlocui numerarul

Moneda euro digitală ar fi un pas foarte important pentru modernizarea sistemului financiar european, îmbunătăţind siguranţa...

Nazare, despre moneda euro digitală: Trebuie să avem de-a face cu un mijloc de a complementa, nu de a înlocui numerarul
Eurostat: Preţurile locuinţelor au crescut cu 5,7% în UE, în primul trimestru din 2025
Economic 04 Iulie 2025, 13:29

Eurostat: Preţurile locuinţelor au crescut cu 5,7% în UE, în primul trimestru din 2025

Preţurile locuinţelor au crescut cu 5,4% în zona euro şi cu 5,7% în UE, în primul trimestru din 2025, comparativ perioada...

Eurostat: Preţurile locuinţelor au crescut cu 5,7% în UE, în primul trimestru din 2025
Eurostat: Aprovizionarea cu energie regenerabilă a crescut, anul trecut, cu 3,4% în UE
Economic 02 Iulie 2025, 13:52

Eurostat: Aprovizionarea cu energie regenerabilă a crescut, anul trecut, cu 3,4% în UE

Aprovizionarea cu energie regenerabilă în Uniunea Europeană (UE) a crescut, anul trecut, cu 3,4%, faţă de anul 2023, la...

Eurostat: Aprovizionarea cu energie regenerabilă a crescut, anul trecut, cu 3,4% în UE
Românii au cheltuit anul trecut aproximativ 40 miliarde de euro în marile reţele de retail, cu 7,1% mai mult
Economic 02 Iulie 2025, 12:08

Românii au cheltuit anul trecut aproximativ 40 miliarde de euro în marile reţele de retail, cu 7,1% mai mult

Românii au cheltuit anul trecut aproximativ 40 de miliarde de euro în marile reţele de retail, sumă cu 7,1% mai mare...

Românii au cheltuit anul trecut aproximativ 40 miliarde de euro în marile reţele de retail, cu 7,1% mai mult
Preţurile producţiei industriale au crescut cu 0,9% în ritm anual, în mai
Economic 02 Iulie 2025, 09:40

Preţurile producţiei industriale au crescut cu 0,9% în ritm anual, în mai

Preţurile producţiei industriale pe total (piaţa internă şi piaţa externă) au crescut cu 0,9% în mai 2025, faţă de luna...

Preţurile producţiei industriale au crescut cu 0,9% în ritm anual, în mai
Românii cumpără mai puține mașini noi: Înmatriculările au scăzut cu 22%
Economic 01 Iulie 2025, 14:13

Românii cumpără mai puține mașini noi: Înmatriculările au scăzut cu 22%

Piața auto din România a înregistrat o scădere de 22% a înmatriculărilor de autoturisme noi în primele șase luni ale anului...

Românii cumpără mai puține mașini noi: Înmatriculările au scăzut cu 22%