Pe acelaşi fond, datele cercetării de specialitate arată că o treime dintre părinţi au mai puţin de 50 de lei să cumpere un cadou, iar în aceeaşi pondere nu şi-au permis un brad, în anul 2020.
De altfel, o treime dintre familiile vulnerabile din mediul rural nu au brad la Crăciunul din acelaşi an, în timp ce peste 50% dintre acestea au avut un brad împodobit sărăcăcios. Doar două din zece familii (20%) au avut anul trecut bradul pe care şi l-au dorit.
De asemenea, peste jumătate dintre părinţi spun că perioada Crăciunului este una stresantă pentru ei, aproape trei sferturi (74%) fiind preocupaţi de lipsa banilor. În plus, 30% din totalul respondenţilor afirmă că sunt stresaţi pentru că le este ruşine că nu pot asigura familiei cele necesare, 14% pentru că nu cu ce încălzi casa, 10% deoarece nu ştiu dacă vor avea bani pentru mâncare şi tot 10% fiindcă nu au haine de iarnă.
Potrivit sursei citate, în jur de 70% dintre respondenţi ar alege un cadou care să acopere o necesitate de bază (alimente, haine, încălţăminte), mai puţin de 30% ar alege un cadou care să-l bucure pe copil, chiar dacă nu este o necesitate de bază.
World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, ce pune în centrul activităţii sale bunăstarea copilului.
Organizaţia se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen, potrivit Agerpres.
Foto: pixabay