-

Întreprinzătorii români anticipează o nouă criză economică

Cea mai mare parte a întreprinzătorilor români (93,5%) susţin că în România va începe o nouă criză economică, pe fondul conflictului militar de la graniţă, în condiţiile în care opt din zece companii precizează că nu au relaţii de afaceri nici în Rusia, nici în Ucraina.

Conform datelor unui sondaj prezentat de către preşedintele Consiliului Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR), Florin Jianu, 89,7% dintre cei chestionaţi au afirmat că resimt creşteri ale costurilor pentru produse şi servicii, cauzate de conflictul din Ucraina, în timp de 77% au menţionat că vor creşte, într-o proporţie sau alta, preţul produselor şi serviciilor în perioada următoare, noteaza Agerpres.

De asemenea, 93,5% au declarat că, drept consecinţă a acestui conflict, în România va începe o criză economică, în timp ce 60% dintre respondenţi afirmă că vor amâna investiţiile în această perioadă. La polul, numai 3,7% dintre antreprenori au în plan să sporească investiţiile.

În ceea ce priveşte cifra de afaceri, peste jumătate (54%) dintre companii estimează că aceasta va scădea, iar restul de 46% că vor menţine o cifră de afaceri similară sau că o vor creşte într-o anumită proporţie. Totodată, un plan de creştere a afacerilor între 10% şi 30% au doar 5% dintre cei chestionaţi, iar de peste 30%, o pondere de 2%.

Potrivit sursei citate, şase din zece întreprinzători români mizează pe necesitatea intervenţiei statului asupra pieţelor economice, în această perioadă, în domeniile-cheie, de securitate economică.

Astfel, principalele măsuri directe care trebuie abordate de stat, conform nevoilor antreprenorilor, sunt pentru 7 din 10 necesitatea dezvoltării independenţei energetice - conceptul de 'prosumer', investiţii în dezvoltare şi capacitatea de producţie, fonduri pentru start-up-uri şi alocări europene sau naţionale pentru susţinerea resurselor umane.

Pe ceea ce înseamnă măsuri indirecte din partea autorităţilor statului, sondajul evidenţiază combaterea creşterii ratei de inflaţie, investiţii publice (pentru 6 din 10 întreprinzători), stimularea pieţelor afectate semnificativ de control (5 din 10) şi garanţii de stat pentru împrumuturi (4 din 10).

Sondajul CNIPMMR despre impactul conflictului Rusia - Ucraina asupra antreprenorilor români a fost realizat în perioada 2 - 21 martie 2022 pe un eşantion de 2.598 de întreprinzători din diverse forme de organizare (microîntreprinderi, întreprinderi mici, întreprinderi mijlocii şi întreprinderi mari).

Din totalul celor chestionaţi, 50% activează în domeniul serviciilor, 30% în comerţ, iar restul în domeniul industriei şi producţiei.

Foto: pixabay

Articole înrudite

Save
Cookies - preferințele utilizatorului
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că veți obține cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă refuzați utilizarea cookie-urilor, este posibil ca acest site să nu funcționeze conform așteptărilor.
Accept
Nu accept
Află mai multe
Functional
Instrumente utilizate pentru a vă oferi mai multe funcții atunci când navigați pe site, acestea pot include partajarea socială.
PHP.net
Accept
Nu accept
Marketing
Set de tehnici care au ca obiect strategia comercială și în special studiul pieței.
Facebook
Accept
Nu accept
Vot
Vot
Accept
Nu accept