-

Firmele pot face redirecționări din impozitul pe profit până pe 25 decembrie

Până la această dată, societățile plătitoare de impozit pe profit și microîntreprinderile pot face redirecționări din impozitul pe profit dacă nu au atins plafonul de 20 %, potrivit noilor regelemetari în domeniu.

Este o extindere a unor facilități fiscale pe care aceste entități le au dacă fac sponsorizări.

Procedura privind redirecţionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microîntreprinderilor, pentru efectuarea de sponsorizări şi/sau acte de mecenat sau acordarea de burse private, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare, s-a modificat.

Este vorba despre persoanele juridice societăți microîntreprinderi și societăți plătitoare de impozit pe profit ce au dreptul să efectueze sponsorizări și nu au efectuat sponsorizări în plafonul maxim în care s-ar fi putut reduce la plată impozitul pe profit/venitul microîntreprinderii.

Potrivit Legii nr. 332/2021, societățile plătitoare de impozit pe profit sau plătitoare de impozitul pe venitul au posibilitatea ca în termen de 6 luni de la termenul legal de depunere Declarației 101 privind impozitul anual pe profit sau a Declarației 100 privind trimestrul al IV-lea pentru microîntreprinderi să redirecționeze diferența între suma sponsorizată (mai mică) și plafonul total maxim în care puteau face sponsorizări, a precizat consultantul fiscal Adrian Benta pentru Radio Antena Satelor.

Pot beneficia de această redirecționare a impozitului pe profit persoane juridice fără scop lucrativ, asociatii, organizatii, inclusiv unități de cult, dacă la data plății sumei respective de către organul fiscal sunt înregistrați în registrul cu beneficiarii de sponsorizări ținut de autoritatea fiscal amai spus Adrian Benta.

Din impozitul pe profit sau impozitul pe microîntreprinderi poți să mai faci niște sponsorizări către diverși beneficiari, ocazie cu care amintesc cine sunt beneficiarii de sponsorizari. Actul normativ a adoptat un nou formular, 1 7 7 și prevede nu mai puțin de 5 categorii de persoane ce beneficiază de sponsorizari. Primele sunt cele cunoscute asociațiile, fundațiile, unitățile de cult și am văzut cu toții prin mass-media realizări făcute de unele asociații-fundații care au participat în diverse programe, fie au construit spitale, , fie au organizat diverse activități,sociale și apoi educaționale. Deci asociațiile, fundațiile și desigur, unitățile de cont.. A doua categorie de beneficiar de sponsorizări este o categorie pe care am întâlnit-o frecvent în perioada pandemiei, respectiv se fac sponsorizari către instituții publice, către entități de stat, spitalele, școlile, primării, diverse muzee. O altă categorie de beneficiari sunt de data aceasta persoanele fizice care au un contract de mecenat. Deci putem ajuta în continuare persoanele fizice care au probleme prin contracte. Iar ultima categorie, este direcționarea către Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF)", menționează Adrian Benta.

Aceste asociații, fundații sau unități de cult, trebuie să fie în regulă cu legislația fiscală.

Foto: pixabay

Save
Cookies - preferințele utilizatorului
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că veți obține cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă refuzați utilizarea cookie-urilor, este posibil ca acest site să nu funcționeze conform așteptărilor.
Accept
Nu accept
Află mai multe
Functional
Instrumente utilizate pentru a vă oferi mai multe funcții atunci când navigați pe site, acestea pot include partajarea socială.
PHP.net
Accept
Nu accept
Marketing
Set de tehnici care au ca obiect strategia comercială și în special studiul pieței.
Facebook
Accept
Nu accept
Vot
Vot
Accept
Nu accept