-

Jumătate dintre profesorii din mediul rural spun că elevii lor au pierdut din materie în pandemie

În contexul apariţiei Ordinului 300 din 19 februarie 2021 care reglementează educaţia remedială, aproape jumătate dintre profesorii din mediul rural care au răspuns unui sondaj al Fundaţiei World Vision România consideră că elevii lor au pierdut între 11% și 45% din materie în pandemie.

Pierderile de învățare ale elevilor din mediul rural acumulate în perioada în care școala s-a desfășurat online sunt majore și necesită intervenție imediată prin sprijinirea recuperării materiei, arată sondajul efectuat în perioada 5-12 februarie 2021, în 74 de unități de învățământ din 14 judeţe din mediul rural.

Cercetarea a fost efectuata în contextul redeschiderii şcolilor şi al publicării Ordinului 300 din 19 februarie 2021 care reglementează educaţia remedială.

În total, 46% dintre profesorii intervievați au apreciat că elevii lor au pierdut între 11% și 45% din materia care trebuia asimilată. Pe o scală a severității pierderilor de învățare, 17% dintre cadrele didactice au afirmat că elevii au pierdut între 11% și 20% din materie, în timp ce 19% au indicat o pondere de 21-30%, iar unu din zece profesori a indicat pierderi de învățare grave, de la 46% la 80 % din materie.

Pe de altă parte, 30% dintre respondenți au afirmat că pierderile de învățare sunt relativ mici, de până la 10% din materie.

Situația este reflectată de evoluția notelor elevilor în perioada în care școala s-a desfășurat online (octombrie-decembrie 2020) comparativ cu cea anterioară: 54% dintre profesori au declarat că notele copiilor nu au suferit modificări semnificative, însă 31% au afirmat că acestea au scăzut.

În acest context, o treime dintre profesorii chestionați au declarat că au mare nevoie de pregătire pentru integrarea noțiunilor de educație remedială, în timp ce un număr egal dintre aceștia se consideră pregătiți. O pondere dublă, de 63%, afirmă că este necesar un ghid standardizat pentru educație remedială.

În ceea ce privește educația digitală, 80% au nevoie de formare în acest domeniu, iar 77% vor un ghid standardizat pentru a preda și a evalua elevii online.

Peste 60% dintre profesori consideră că au nevoie de adaptarea programelor și a materialelor de predare.

Foto: pixabay

 

Articole înrudite