-

România, unul dintre statele UE cu cele mai mici rate ale locurilor de muncă vacante

Rata locurilor de muncă vacante din Uniunea Europeană s-a situat la 2,9% în primul trimestru din 2022, în creştere de la 2,6% în precedentele trei luni şi 2% în perioada similară din 2021, arată datele publicate joi de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

În primele trei luni din 2022, statele membre cu cele mai scăzute rate ale locurilor de muncă vacante erau Grecia (0,8%), Spania şi Bulgaria (ambele cu 0,9%) şi România (1%), în timp ce ţările membre cu cea mai ridicată rată a locurilor de muncă vacante au fost Cehia (5,3%), Ţările de Jos (4,9%), Belgia (4,8%) şi Austria (4,7%).

În zona euro, rata locurilor de muncă vacante a fost de 3,1% în primul trimestru din 2022, în creştere de la 2,8% în precedentele trei luni şi 2,1% în perioada similară din 2021.

Comparativ cu situaţia din trimestrul patru din 2019, înainte de pandemie, rata locurilor de muncă vacante a urcat cu 0,8 puncte procentuale în Uniunea Europeană şi cu 0,9 pp în zona euro.

Comparativ cu situaţia din primul trimestru din 2021, rata locurilor de muncă vacante a crescut în toate statele membre UE, cel mai semnificativ avans fiind în Ţările de Jos şi Austria (ambele cu 1,9 pp).

Pe sectoare de activitate, în România, rata locurilor de muncă vacante în primul trimestru din 2022 era de 0,9% în industrie şi construcţii şi de 0,9% în servicii. La nivelul Uniunii Europene, rata locurilor de muncă vacante era de 2,8% în industrie şi construcţii şi de 3,4% în servicii.

Foto: pixabay

Articole înrudite

Save
Cookies - preferințele utilizatorului
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că veți obține cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă refuzați utilizarea cookie-urilor, este posibil ca acest site să nu funcționeze conform așteptărilor.
Accept
Nu accept
Află mai multe
Functional
Instrumente utilizate pentru a vă oferi mai multe funcții atunci când navigați pe site, acestea pot include partajarea socială.
PHP.net
Accept
Nu accept
Marketing
Set de tehnici care au ca obiect strategia comercială și în special studiul pieței.
Facebook
Accept
Nu accept
Vot
Vot
Accept
Nu accept